tisdag 31 maj 2011

Koftan åkte snabbt av!



Nu har väl ändå sommaren kommit!!! Varmt som bara den. Just såna här dagar är mitt yrke underbart, då vi tillbringar mycket tid ute i vår stora härliga gård. Bättrar på brännan varje dag ;-) Idag hade jag mina röda träskor för första gången, dom var jättesköna. Barnen och flera vuxna kommenterade dom, rött och lack det syns.
Jag är SÅ JÄTTETRÖTT på att det inte går att kommentera som vanligt med google-kontot. Idag installerade jag Firefox som Annelie installerat och fått det att funka, men det funkade inte för mig, snyft.
Det går ju att kommentera, men då måste man klick på namn/webbadress. Stor suck!!!!
Sen är jag lite bloggtrött.
Jag går här och väntar på att min vinst (solhatten) ska komma, det brukar väl inte ta så lång tid från USA, tänk om den fastnat i tullen!? Eller tänk om den inte kommer! Vilket bekymmer ;-) 


Igår kokade jag rabarberchutney, det blev bara 5 burkar, så jag måste koka lite mer. Jag klarar mig inte utan dessa burkar med ljuvligt innehåll. Speciellt gott till grillat.


Syrener som jag hämtat ute i trädgården. Rosenknopparna norpade jag vid stugan.
Det ska bli väldigt skönt med långledighet. Slutar jag tidigt sen är jag ledig 5 dagar i rad, härligt

Kramkram

6 kommentarer:

  1. Fin kofta, den där Cana(?).
    Visst är det skönt med värme men jag har haft 29 grader inomhus på jobbet idag... Flämt vad varmt!
    Så välbehövligt med långledigt ( iallafall tycker jag det.)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var ju synd det inte fungerar för dig..men det borde väl snart fungera som vanligt igen tycker man.
    Rabarberchutney låter gott! Har ju en massa rabarber, skall leta fram något recept kanske..
    Nu behövs inga långkalsonger längre..fniss.
    Var rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart med värmen! Konstigt att det inte fungerade med annan browser, för mig fungerar det att kommentera i Crome.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Chrome funkade för mig också - kosntigt att de inte löser problemet nån gång?
    Härligt med sommarvärmen äntligen!
    Vad ska du gör ame drosenknopparna *nyfiken*
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nadia, jag hade Chrome och det funkade inte heller. Jag får väl vänta och hoppas på det bästa.
    Rosenknopparna kommer att torka och få bli lite fin dekoration ;-)
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Ja, vad är det här för konstigt. Just nu kan jag kommentera drån min ipad (safari) men inte från någon av de andra datorerna. Och inte ens från paddan går det att kommentera hos vissa. Och det dumma är att hos en del får jag inte ens upp kommentarsrutan. morr och dubbelmorr.
    Underbara bilder och den där chutneyn såg ju god ut. Recept????
    Nu är en av våra altaner oljad med skimmergrå. vad snyggt och fräscht det blev. Nu ska vi ge oss på den stora altanen också!
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina