söndag 29 maj 2011

Varning för långt inlägg!


Solen skiner!!! Jag planterar blommorna vi köpte på torget, lavendel och pelagonia. Ser mina händer konstiga ut beror det på att de är skitiga och jag bara vill gå in och tvätta mig.


Börjar med mitt projekt som jag hade i stugan, projekt-halsbandssnodd. Först ut är Jane lovet Terry tunic som hade lite för långa ärmar, eller jag för korta armar ;-) Vipps så var det fixat.


Så nöjd!



Sen har jag min klänning, jag köpte Full emb smocken för ett bra tag sen på Tradera och hängde in den i garderoben. Jag har använt den 2 gånger och upplever den som lite stor. Funderade först om jag hade en felmärkt 4a. Men nu har jag kommit på det, resoren är lite slapp och det är därför den känns lite oformlig på mig. Jag börjar att trä i resoren i ärmarna. Är mycket nöjd med resultatet. Tar med mig klänningen ut i brassestolen ja, det är solen skiner och himlen är blå. Fortsätter med att trä i mer resor, i den gamla resoren, det blir en ny klänning.


Jag har trätt i resoren i den gamla i zickzack, sen drar man i den. Lätt som en plätt.



Satt ute i på baksidan i standardunderklänningen och solade, tro det eller ej men jag fick lite färg!!!! (Det blåste och var bara lite kylig.) 


Plockade ett gäng rosenknoppar som jag ska lägga på tork.


Mamma har gjort en filt till hennes lilla barnbarn. Det blev rätt mycket garn över och hon frågade om jag ville ha en sjal. Vad säger man till sin mamma, JA TACK, SNÄLLA MAMMA!!


Denna klänningen hade hon gjort till snart 2-åriga barnbarnet. Hon kommer bli så söt ;-)

Massor av kramar!

5 kommentarer:

  1. Ingen fara med långt inlägg. Har ni haft så fint väder vid kusten. har varit i Göteborg och där har det regnat de senaste timmarna. Kram!

    SvaraRadera
  2. Penilla, det började regna när vi åkte hem :(
    Jag kan tyvärr inte kommentera hos dig, hoppas blogger fixar det snart.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken duktig mamma du har! Aoch du är ju väldigt händig själv också!
    Och så fint de blommar hos er redan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det där var ju bra fixat av dig! Förstår du är nöjd med ditt verk! Vilken mamma du har då..!! Helt fantastisk!
    Bina hade en länk att ladda ner till Firefox i morse, vilket jag gjorde. Så nu kan jag kommentera igen..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Annelie, nu har jag oxå installerat Firefox, men det funkade ändå inte, suck!! Vad trött jag blir på det hela.
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina