fredag 20 maj 2011

Min Ester Elenorakofta!


Short från början av dagen, funkar det? Så blev det iallafall, med Antidote frill tank i rose och en kofta från Ester Elenora, som har väntat på att få användas.  


Vårt gamla altan/balkong golv har varit så tråkiga. Golvet som finns under tak skiftade i grönt, golvet under bar himmel är skrovligt av all gammal skruttig olja. Vi har pratat om att byta ut det, men det har inte blivit av. Jag sa till Niklas att jag tykcte att vi kunde olja golvet med en aning vitt pigment i, så det skulle bli lite ljusare. Niklas var och handlade något och det blev mycket vitare än vad jag hade tänkt mig. Men det blev jättebra. Nu syns det inte hur fult det var innan, allt mörkt är borta!!! Bilden visar det gamla golvet, till höger är det strukit två gånger. till vänster bara en gång. Skit oxå men jag råkade labba i det Niklas hade målat/oljat som inte var torrt, morr =(  Det är någon olja med vit färg i, tror jag.  

Kraaam

7 kommentarer:

  1. Så fint det blir med lite vitt i!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det funkar jättefint! Och vad snyggt det blev med ljusa plankor :) Kram

    SvaraRadera
  3. Oj så fint det blev på golvet, snacka om att det lyser upp.
    kramar

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt golvet blev! Snygg är du också i din outfit.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt golv! Vi har också funderat på att göra detta. Vilken lasyr använde ni? fin kofta också förstås!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Nena, den heter Jotun DEMI DEKK terrasslasyr 9073 skimmergrå!
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Hej Christina! TACK för ditt tips! Visste definitivt INTE om det. Har lämnat en kommentar hos dem och hoppas de snart tar bort bilden eller åtminstone länkar. Fräckt att bara ta andras bilder!!!
    Kram!!

    P.S. SÅ fint det blev med det vita pigmentet!!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina