söndag 17 april 2011

Fotoutmaning dag 8!

I mitt kvarter finns... Vi börjar med 2 bilder med utsikten från vår balkong, så här ser det ut när man tittar neråt.

och uppåt.

Vi bor alldeles nära en golfbana.

Där finns en minnessten över att svenskarna återerövrat denna delen av Sverige från danskarna.

Golbanan och "lerahölan"(som den kallas) som ni hör på namnet går det inte att bada i pölen.

I området finns en  butik och tillverkning av jättefina ullkläder.
Jag var inne på hemsidan och kikade såg att de hade en butik på Hornsgatan det är på din gata Rosen

4 kommentarer:

  1. Åh vad fin utsikt du har. Åker ofta förbi och tycker det är så vackert. Nu måste jag gå in och kolla på butiken med ullprodukter. Ska också svänga förbi butiken i Fritsla. Den verkar urmysig. Har bara varit där när det var antikaffär. Min mamma är uppvuxen i Fritsla. Ha en go dag. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vad fint du bor, jättekul att få se.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu vet jag var du bor :-) Jättefint område! Men ullbutiken var en nyhet - den får jag ta en titt på en gång.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj sån härlig miljö! Jag har varit inne i butiken - de har massa fint :)
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina