måndag 28 februari 2011

Gabriel i mina tankar..


Förra årets LK i rouge och under den Frill top i cherry är min dagens.


Det hände lite saker här igår och jag måste bara få skriva av mig.
Jag tänkt mycket på Gabriel, under dagen. Igår svimmade han och jag har varit lite orolig för honom, tänk om det skulle hända igen. Jag ringde och pratade med skolan, de lovade att hålla ett extra öga på honom. 
Igår kom han till mig och visade att det blödde från tån för han hade fläkt nageln. Jag sa att jag kunde klippa nageln, men det ville han göra själv. Sen gick han och hämtade plåster. Han håller på att ta av lapparna från det, då säger han, samtidigt som har håller händerna om huvudet, -Jag har så ont i huvudet!!!!! Han ramlar ner och han smäller i bordet och sen pang ner i golvet, hua vad det smällde i hans stackars huvud. Han landar under bordet och jag snabbt in och tröstar. Lite otäckt var det. Jag pratade med honom och  märkte att han hade fått minneslucka. Han kvicknar snabb till och är som vanligt igen. 
Jag har pratat lite med mina jobbarkompisar om vad som hänt. Kan det ha med blodet att göra, att han svimmade?! Håller tummarna för att det inte händer igen.

Uppdaterat; Jag ringde 1177, sjukvårdsupplysningen och hon rådde mig att åka till sjukhuset. Eftersom vårt sjukhus stänger kl 21:00 fick vi skynda oss dit. Vi satt i väntrummet och pratade med doktorn. Det känns skönt att vi gjorde det. Så man inte behöver gå och oroa sig.

Hoppas att din dag har varit bra!

9 kommentarer:

  1. Ojdå, det låter otäckt Christna. Jag hade nog tagit en tur till läkaren för säkerhets skull. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Katinka, iväg till doktorn! Sen kan ju synen av blod orsaka blodtrycksfall hos vissa individer, troligen en kvarleva från förr där man ju då spar blodet kvar i kroppen lättare om man skadar sig. Konstigt nog är det vanligare bland män än kvinnor. En person som inte gillar blodprov kan få en vanlig stressreaktion med högre blodtryck till följd, fast just synen av blod kan ha helt motsatt effekt, väldigt klurigt.... Men en svimning i samband med huvudvärk bör absolut undersökas av läkare! Ring 1177 nu i kväll tycker jag, de kan bättre ta ställning till det. Lycka till!!!
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  3. Syster Helen säger också ring sjukvårdsupplysningen. Det är alltid bättre med ett samtal för mycket.

    SvaraRadera
  4. Nää stackarn. SJälvklart kan det vara svimning pga blodet, ibland krävs det inte mycket. KRAM till er!!

    SvaraRadera
  5. Stackars Gabriel! Jag kan också bli svimfärdig av blod. Håller med dom andra, ring sjukvårdsupplysningen.......Kram!

    SvaraRadera
  6. Åk in till doktorn (lättare att göra en bedömning av en pat som man har framför sig än per tel)... I bästa fall är det ju inget.

    SvaraRadera
  7. Håper alt går bra med Gabriel!
    Hilsen ingrid

    SvaraRadera
  8. Ja, usch det är ju läskigt när det händer. Vår son råkade ut för en otäck svimning i skolan i höstas. Damp handlöst i stengolvet, men landade som tur var på sin cykelhjälm som han höll i handen. Det blev en tur till vårdcentralen där de kollade hans värden. Klart man var jätteorolig, men peppar, peppar har det inte hänt igen. I hans fall tror jag det berodde på att han växt 1 dm på en månad... Kan säkert vara blodet i det här fallet!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas allt går bra, Fy vad dåligt man mår när ens barn är sjukt. KRAM!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina