söndag 20 februari 2011

I min skänk!


Blev lite inspirerad  av Oslotigern att visa vad jag har i min skänk. Jag öppnar dörrarna så du kan kika in ;-) Jag har fått servisen av Elin, min mormors syster. Elin hade inga egna barn, men jag var nog som ett barnbarn för henne skulle jag tro. Allt som du ser i skänken tillhör servisen (förutom en kanna som syns längre in), jag räknade till 117 delar.


Den är stämplad med:
Rosenthal
Bravaria
E


Skänken är en Ballebo skänk. Den stod i Elins pannrum, när jag hittade den. Jag cyklade ofta till Elin och jobbade med den, Jag drog ut den på gårdsplan, på med lut och bort med den gamla färgen. Innan jag cyklade hem kånkad jag in skänken i samma ställe, på samma ställe som man tar in höet, i ladugården. 

 Men nu är den ViT!!






Jag är jättedålig på att använda den. Det borde jag ändra på!!
I ärlighetens namn plockade jag bort lite jox som oxå fanns i skänken, som jag inte vill ha med på bild.

Kramis

5 kommentarer:

  1. Vilken alldeles fantastisk servise! jag gillat sådana väldigt mycket men tyvärr används de för lite idag tror jag.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så fin den är! Har inte räknat delarna i vår, men det ska jag göra. Kul att se hur mycket det blir!

    Kram från Oslotigern

    PS- ett lite komiskt sammanträffande; jag kommer från Skene!! :-)

    SvaraRadera
  3. Oslotigern, är du en föredetta Skenebo ;-)
    Jag har gått på Ängskolan i 7, 8 och 9an!! Jag kommer från Horred!!

    Världen är liten!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, en liten värld! Kanske vi ses på Harrys nästa gång jag är hemma på besök :-)

    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina