söndag 20 februari 2011

Vårfräscht!!


Vilka ljuvliga tulpaner, i alla möjliga färger, så vårfräscht!!


Uppdaterat: Tack för kommentarerna om mollybutiker längs vägen. Jag hade kollat på "Hitta plagget" och där hittade jag ingen affär som sålde Odd Molly i Sälen. Men någonstans i mitt bakhuvud minns jag att någon klänning hittades just i Sälen. Tack nu vet jag var i Sälen oxå!! 


Igår på kalaset såå vi salamifylld fläskfilé. Det var jättegott så jag tänkte att jag kunde ge er receptet. 

Salamifylld fläskfilé:

Till fyra port:
1 fläskfilé
salt och peppar
smör
50gr salami
6-7 marinerade soltorkade tomater
2dl vispgrädde
2 msk tomatpuré
Sätt ugnen på 225*. Salta och peppra köttet. Bryn filén i stekpannan. Skär djupa skivor i köttet med ca 1 cm mellanrum. Lägg filén i en ugssäker form. Vispa ihop grädde och tomatpuré och häll det i formen. in i ugnen i ca 20 minuter.

Lätt som en plätt!! 
Är ni flera då är det bara att dubbla, som jag gjorde!

Igår fick jag nya strumpor som mamma har stickat. Ska fota lite, sen visar jag er!!

Kram♥♥♥♥

6 kommentarer:

  1. Mums!
    Ska testa ikväll.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tulpaner gör en glad!!
    Lät gott det ni åt igår kväll..får testa nån gång!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Christina: Den luktar inte illa den STINKER mögel lång väg. Det står "Made in Turkey" i den.

    Om det bara vore kemikalielukt skulle det gå att vädra bort, det gör inte detta kan jag lova.

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  4. Ingrid, vad tråkigt, när man sett fram emot ett plagg och så blir det sådär!!!! Undra vad Odd Molly har för ursäkt!!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Malin, tack för ditt mail, jättekul!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tack för receptet - alla gillade det, ska absolut in i receptsamlingen och lagas igen.
    Kram Malin

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina