fredag 25 februari 2011

Rultig 4a provar vidare!


Kunde sticka från jobbet lite tidigare idag. Bra!! Tidigare på dan hade Madde på Harrys ringt och berättat att Begonia cardigan hade kommit. Jag hade ju planerat in en provning där. Klev in på Harrys 17:20, nu skulle det provas. Först provar jag Faerie queen blouse. Jaha, den är tajt över byst och rygg på mig. Gillar den gråa färgen, där broderiet blir så fint. 



Tog en mörkblå Begonia cardigan som jag ville prova. Eee, jag hade stora förhoppningar på den koftan. Den var svår att knyta så det blev fint. Sen var jag för stor för den koftan. Skit oxå!! Så besviken jag ser ut!


Ha,ha samma med denna koftan, Elouise cobell cardigan, jag är för stor, eller den är för liten. Nu är jag så trött så jag börja se i kors!! Hur snyggt är det på en skala 1 till 10 att fota sig själv i legging med kortare blusar, NOT!!


Här hänger Liebling blouse i storlek 4a, den var FJANTIGT LITEN, inte en chans att jag skulle få på mig den. Trodde den var felmärkt, men det var den inte. Konstigt!! Tyckte den var så fin.


Här kommer nästa sak, med namnet Brownes blouse. Jättesöt, men den är djupt urringad. Behån syns och jag gillar inte att visa glipan.


Sist och inte minst, min förhandsfavorit Begonia cardigan i chalk. Men det händer inget, det klickade inte mellan mig och den koftan. Dels var den lite liten. Sen var det modellen, tyget var dubbelt och satt fast i sidorna, jag fick inte till den riktigt. Sen har jag köpt 2 stycken Canna cardigan som jag är så nöjd med,  plus att jag har Mesh short cardigan i chalk från förra våren. Så den fick hänga kvar!! Ikväll lämnade jag Harrys utan någon påse.


Här sitter en trött donna, som samlar krafter för att åka och veckohandla med grabbarna.


Nu snart ska vi äta pizza som grabbarna har gjort samtidigt som jag har gjort detta inlägg.

Kramar♥

8 kommentarer:

  1. Trist att du inte hittade något som passade! Är också nyfiken på att prova Begonia cardigan. OM säger ju att 4an ska vara 42/44 så det är kanske inte så konstigt att vissa plagg är för små för oss ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Fina du!
    Tack för det, då behöver jag ej prova själv.
    Synd på Begonian, den verkar vara ursöt, men vad hjälper det när den också är urtajt?! Önskar OM kunde börja med storlek 5. Men det lär väl förbli en dröm.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Storlekarna hos OM är ett mysterium....Och jäklar vad trött du ser ut! Kram

    SvaraRadera
  4. Den översta blusen är ju ett riktigt konstverk....den måste jag nog prova.
    Ibland är det tur att man inte klickar med ALLA OM plagg........Det skulle ju bli väldans dyrt ;=)
    Trevlig helg och ha det så skönt!
    KRAM Halvan

    SvaraRadera
  5. Ja men jäklar, jag har provat ungefär samma som du förutom koftor. Det blev blusen full för mig med. Får väl klä mig i klänningar i vår/sommar:)/K

    SvaraRadera
  6. Det tar verkligen på krafterna att prova nuförtiden! Det är så mycket som ska av och på...
    Kram Frk Abbe

    SvaraRadera
  7. Översta blusen är på väg till mig över Atlantens vatten. Ursöt tycker jag! Men begonian har jag faktiskt inte alls fallit för. Tycker du gjort ett bra val som tog canna! Dessutom gillar jag inte att det är akryl i så många koftor i vår, bl. a. begonian. Gillar bomull bättre! Tack för provningen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag tycker också att Cannan är mycket snyggare och mer lättburen än Begonian. Det lutar åt en Canna till för mig eller Elouise i hallonrött som omväxling mot allt powder :o)
    Kramar

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina