måndag 14 februari 2011

Rultig 4a provar spring-11!

Jag har varit på Harrys och provat! Så kul det var att se allt de hade tagit in.
Först ut är #646A Wilma mankiller cardigan i powder. Den var go och mysig på. I lajk!!!


Åhh, vilken fin sjal, #676 Honululu scarf!!!!! Jag är kär i den ;-)



Jag ser inte klok ut, tvillingarna fladdrar iväg  #608 Changeling dress, med jättefina broderier på dem. En underklänning under den är ett måste!


Sidentunikan, #612 Hookup sleeved tunic, känner mig som bubbel i bubbel, i den, fniss!! Kolla in närbilden, så fin med alla broderier!!



Just nu hittar jag inte vad denna klänning heter. Den såg så fin ut på galgen, tänkte att den ska jag ha, en Christina klänning. Men det var nog fel på min kropp, bubbel i bubbel. Fel på mina armar, ser ännu större än jag tror dom är. Lite flax på ärmen! Klänningen var väldigt electriskt, så den liksom fastnade i byxbenen. 




Cherie blous är en  tunn blus, med helt underbara broderier, speciellt på ärmarna!! Det behövs ett vitt linne under då den är väldigt genomskinlig. Såg på någon bild att man kunde knyta upp rosettern och vika ner kanterna och det var jättefint.


Sist provar jag #233A Lovely knit piontelle cardigan, sanningen är att 4an är förliten. för mig, den går liksom inte omlott. Materialet var tunnare än den vanliga Lovely kniten.


Det var många plagg som inte var figursmickrande, för mig. Modellerna var inte riktigt mina om man säger så.

Jag struntade i att prova vanliga Mollysar som jag redan har hemma, utan det blev bara det nya!

♥♥♥♥ Kram ♥♥♥♥

13 kommentarer:

  1. Skoj att få se din provning. Gillar första koftan och hoppas på att den kommer in någonstans här i närheten fast i blått kanske....... Vet du vad koftan kostade utan fransar som du provar?

    SvaraRadera
  2. Jeanette; Tänk för att det vet jag, 1900:- var det för den. Supermysig kofta!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fniss....misstänkte det. ;) Tusen tack!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du är ju för fin! Älskar hur du bjuder på dig själv. Tycker att du passar i allt. Är själv en 4:a så för mig är dinaprovningar superkul att få ta del av. Och jag måste fråga dig var dina jeans är ifrån? Oh var ligger Harrys? Kram från Malin, Göteborg

    SvaraRadera
  5. Tack för en fin bildkavalkad. Scarfen är ju superfin! Och jag tycker att du ser väldig snygg och söt ut i den röda Lovely knit och Vilma cardigan.

    SvaraRadera
  6. Malin, dom jeansen hittade jag på rean på KappAhl, så de finns tyvärr inte i butiken nu. Jag köpte faktiskt 2 för de var så goa ;-)och billiga typ en hundring styck. Harrys ligger i Kinna!! Jag ska till din stad imorgon, om det blir som vi tänkt.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Tack för att jag fick se din provning! Det är så bra att få se kläderna på, då är det lättare att se hur de ser ut, jämfört med produktbilderna.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  8. Godmorgon,
    tack för din provning!! Alltid lika roligt få se kläderna på en riktig person, så man får ett "hum" om hur dom ser ut på! Nu är ju inte alla plaggen alltid direkt figursmickrande på oss, det vet vi ju sedan innan. Koftan, blusen o scarfen tyckte jag fina på dig!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej jätte snygga kläder, jag tycker du ska vara stolt över dig själv alla är vi olika och du är så fin.Den sista koftan så fin färg, passade så bra på dig Ha en bra dag Lena

    SvaraRadera
  10. Kalas att du provar & visar. Tackar ♥

    SvaraRadera
  11. Tack för provningen! Jag är själv en fyra :) Jag tycker särskilt att den sista koftan och scarfen var fin på dig! Men allt klär en skönhet! Kram Linsan

    SvaraRadera
  12. Haha vilken gullig min du har på bilderna, lite trotsig! Jag gillar din blogg jättemycket och får inspiration själv. Har med åren blivit lite feg när det gäller kläder men kan du och ser så fin ut så ska väl inte jag banga.
    Ha en toppen dag :)

    SvaraRadera
  13. Riktigt fin är du i Wilma mankiller tycker jag och jag tror att jag måste sticka ner till Göteborg och prova en sån.
    Alltid kul att få se bilder, och eftersom jag själv är en 4:a passar dina bilder extra bra.

    Kram och ha de gott..

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina