söndag 20 februari 2011

Hemmastickade!


Igår hade mamma med sig mina strumpor som hon hade knåpat ihop. Påminner lite om Odd Mollys strumpor! Jag provade att vika ner kanten, men avisidan kommer utåt, så de är finare som de är. 


Beskrivningen hittade jag hos Drops design. Himla bra sida, bara att skriva ut och sen ge beskrivning och garn till mamma. Vips får man hem dessa godingar!! 



Ett par strumpor till har jag beställt. Sen ska mamma sticka typ grandmas coat och en klänning till barnbarnen.

♥TACK MAMMA!!


Får det lov att vara!! Inte en chans att vi orkade äta semlorna igårkväll. Men en till fikat är inte dumt ;-)

Kramar!!!

4 kommentarer:

  1. Tackar nej till semlan men ja till sockarna! MUMS

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Gud vilka fina strumpor=) härligt att ha en sådan duktig mamma,som stickar så fina grejer till dej! ska bli kul att se grandmas coat sedan.Önskar dej en skön söndag!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  3. Hej,
    vil bare sige jeg nyder din blok og dine "prøvninger", jeg er nemlig også en str 4 :). Hvor høj er du ?? - jeg er selv 169.

    Tænker du kan tage strømperne på med vrangen ud, så vender kanten rigtigt uden på støvlerne når du folder dem ned ;).

    Håber du kan læse mit danske...
    God søndag
    /Helle

    SvaraRadera
  4. Hejsan Helle! Jag är lite kortare än du, 162.
    Danska är lite svårt att förstå, men jag läste två gånger, så fattade jag.
    Jag provade att vränga strumpan och vika ner kanten. Bra förslag, för det blev jättefint!!

    Tack för tipset!

    Kramar

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina