måndag 14 februari 2011

Sportlov, ett kort i timman!

Vecka 7 och det är vårt sportlov!! Jag har tagit ledigt måndag och tisdag. Idag har jag tänkt köra ett kort i timman idag, som Lingon och Josanne kört, så får ni se hur vår dag ser ut!! Nu kör vi!

7:00 Jag och Tobias lämnar in vår bil för service och kamremsbyte, under dagen har vi hyrbil.

                                              

8:00 Vi  äter frukost, rostat bröd med ost och rabarbermarmelad med kanel, gjord av moi, till det oboy eller kaffe!

                                    

Strex innan 9:00 står jag utanför Frisörteamet, de har dropp in idag  Nu ska svintohåret klippas bort.


9:45 Nyklippt med rakplattat (heter det så?) hår!!


11:00 Vi är på Marks skyttecenter och skjuter luftgevär. Harre jösses jag såg ju knappt den lilla svarta pricken. Vi körde en tävling på 20 skott, jag vann!!! Barnen var jätteduktiga för att vara första gången. Nu vill båda grabbarna börja på luftgevärsskytte.


12:00 Vi är i Marks ishall, Tobias och Gabriel åker skridskor. Hua vad kallt det var i ishallen, burrrrrr, höll på att frysa ihjäl, nu tog jag i lite, men det var iskallt!!!


På väg hem i hyrbilen, vi lyssnar på Roy och Rogers gamla låtar, det är INTE jag som gillar dom.


14:00 Har precis ätit lunch. Sitter framför datorn och lägger in lite bilder och gör ett inlägg. Här i köket brukar jag sitta när jag bloggar!


15:00 Kliver jag in på Harrys. Anna håller på att få ordning på alla nya Mollysar. Passade på att fota lite. Mer kommer i nästa inlägg, då jag provar lite nyheter.


16:00 Fikar en blåbär och kardemummamuffins och dricker en balja kaffe.


Om jag får tid ska jag fixa med inlägget när jag provar på Harrys. Då får ni se hur kläderna sitter på en rultig 4a ;-)

Ha det gott kära vänner!!

11 kommentarer:

  1. Åh men ni har sportlov nu? Det är ett tag bort här ännu vecka 11 tror jag.

    I morse var det - 36 C och på vissa ställen - 38 C så det kanske är tur att vi inte har sportlov ÄN!!

    Åhhh nya Mollysar, lyllos dig som fått kika lite...

    Så fin du blev i håret, jag borde också...

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Mmm, sportlov: ja vecka 9 är det dags! Längtar!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att få hänga med under din dag. Jag tycker att det är kul att köra på en bild i timen men det tar mycket mer tid och kräver mer tänkande än man tror tycker jag, vad tyckte du?
    SHIT vad snygg du blev i håret!!! Du passar superbra i plattat hår. Kramkram!!!

    SvaraRadera
  4. En kram till dig på ALLA HJÄRTANS DAG!
    Kul att se vad du har haft för dig idag!
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  5. Harrys, skickar de? Och vad har de för telefonnummer...?

    Tycker mig se wilma mankiller i blått nämligen...Vill ha!! Genast!

    Kan du hjälpa mig+ *Tindrar med ögonen*

    Kram, Fia/Forbid Me Not.
    fiasdesign@live.se

    SvaraRadera
  6. Fia, jag sprang och hämtade ett kvitto från Harrys, 0320 13300 har dom och de skickar. Du kan hälsa ifrån mig, till dem på Harrys ;-)

    Josanne, just idag när det hände så mycket var det kul, att fota varje timme, tur att jag hade fotograf ibland. Det kan säkert bli igen!

    Ingrid, jag har inte bara kikat, jag har provat oxå.
    Vi har haft det kallt mellan -7 och -3 och jag har frysit, hur har inte du det??

    Halvan, du är för go!!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vad kul med en fotograf så även du får vara med på bild! Mycket fin mugg du har! Synd du inte hade lov nästa vecka, då hade vi kunnat ses på Freeport!
    Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Jädrar i hoppet vad du gjort en massa saker idag. :) Ser fram emot provningen. Blev aldrig av att jag ringde till Freeport. Dagen har gått i ett rasande tempo och hade inte en pappa ringt och frågat om min dotter fick följa med hem så hade jag nog missat hämta sonen i tid. Var helt inne i mitt jobb. :/
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh vad kul att skjuta luftgevär:) Roligt att få följa din dag! Kram

    SvaraRadera
  10. Kul att följa din dag! jag läste innan i dag men det är svårt att kommentera från mobilen tyvärr. Kul att du vann på skjutbanan!

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Tack för numret!

    Och om jag inte sa det förr, vilken innehållsrik dag!

    Kram!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina