lördag 5 februari 2011

Loppar och lite till!!


Jag har varit och loppat, hittade en fin gamal sockerkaksform. Ha, ha, nu måste jag nog provbaka i den. Eller nu kom jag på den kanske skulle funka och ha ett blockljus i den.



Tillbaka, Tobias ville bli klippt. Han har så tjockt hår den kar´n. Det kändes om hårtrimmern skulle ge upp vilken sekund som helst. Men nu är mer än halv kalufsen borta och Tobias är mer än nöjd!!  


Jag håller på att baka bröd, har inget recept utan bara hittar på. Just nu står 6 limpor och jäser på köksbänken. 

Outfiten:
Fields of Lace, chalk
tyllunderkjol, Indiska
Tenfold knit jacket, chokolate
Decor scarf


Jag handlade lite mjöl och jäst så jag skulle kunna baka. Samtidigt tog jag en tur till byn. Så fint en äldre man hade planterat vid Lilla torget. Han stod och plantera när jag gick förbi. När jag gick tillbaka fotade jag och mannen kom och hämtade kurkorna, vi småpratade lite, så glad han blev att någon uppskattade blommorna och att jag till och med fotade dem!!


Vilka våriga blommor!! Jag har känt våren i luften idag!!!!


Min loppade sockerkaksform, som får agera ljusstake, eller vad man kallar det!!


Kramar

4 kommentarer:

  1. Jag blir helt matt när jag ser att ni har vårblommor ute! Är det sant? Jösses här är det 2 meter snö och det faller mer från skyn hela tiden. Om jag är less, jo det vill jag lova!!

    Limpor låter mums, jag bakar semlor och det är inte så dumt det hellre!!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ingrid, jag fnissar, hua vad mycket snö. Blommorna var de första vårblommorna jag sett ute. Det var väl därför de var SÅ fina!!
    Vi ska äta hembakade semlor NU!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vad härligt att få se vårblommor! Fint blev det med ljus i sockerkaksformen:) Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefint med ljuset i. Jag loppade en likadan i höstas och hade 3 hyacinter + mossa i min i Julas. primula är en fin vårblomma som lyser upp jättefint. Ser att det börjar komma upp snödroppar här och var nu också :)

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina