tisdag 19 april 2011

Lavendeldrömmar och stekpannekaka!


Igårkväll fick jag ett ryck, jag skulle baka lavendeldrömmar. Jag gjorde  2 satser när jag ändå höll på. Jag måste sätta hänglås på kakburken för de är SÅ goda. Receptet är Leilas och finns i A pice of cake!


I morgon ska jag ta med mig fika till jobbet. Det blir "stekpannekaka" eller Chocolate chip cookie i gjutjärnspanna, som den egentligen heter med, ni förstå säkert varför jag säger Stekpannekaka. Lite lättare om man säger så!! Väntar på att den i stekpannan ska kallna så jag kan göra en till ;-)

Uppdaterat till Linda:

Recept på stekpannekaka
200gr smör  1dl strösocker
2 dl farinsocker  1 ägg
5dl vetemjöl  1 tsk bikarbonat  
2 tsk vaniljsocker
200gr hackad blockchoklad
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och mjöla gjutgärnsstekpannan. Rör socker och smör poröst, tillsätt ägget. Sen ska det andra i, ta i chokladen sist av allt. Tryck i det i stekpannan. Den ska in i ugnen i knappt 40 minuter.
Jag har gjort den många gånger, det går inte att misslyckas!!



Jag slutar tidigt imorgon ;-) Sen är jag ledig heeeeela påsken!!! Ikväll ska väskorna packas, jag och barnen åker ner till mina föräldrars stuga i Varberg. Niklas jobbar imorgon och kommer senare med tåget. Det blir att städa friggeboden, sola och slapp och fira påsk såklart. Lite vänner kommer på påskafton. Måste åka in till stan, det var lääänge sen jag var på Wonder, undra vilka Mollysar som hänger där! Det kanske är någon som väntar på just mig.

4 kommentarer:

  1. Åh vad gott allt lät!
    För mig blir det påskbak på torsdag:)
    Kram till dig!
    /C.

    SvaraRadera
  2. Mmm..ser så gott ut!! Vad glada dom skall bli på jobbet!
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mums, det låter smaskens, dina kollegor kommer att bli jätteglada.
    Glad påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Shit vad gott det ser ut i stekpannan! Recept please:) Kram!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina