fredag 10 juni 2011

Skolavslutning och vinnaren!


Regnet hänger i luften, under Gabriels skolavslutning. Vid minsta blåst droppar trädet vi står under. Men det höll upp :) Barnen sjunger så fint sommarsångerna. Jag och Gabriel förflyttar oss till idrottshallen där Tobias skolavslutning ska vara. Jag och G fick bra platser på läktaren, jag försöker ringa till mamma och pappa för vi hade platser till dom. Hon svarar inte, men tredje gången jag ringer hör jag hur det ringer i hennes väska. Då sitter hon tre platser bort. Det var helt svart där inne så man såg  ingenting. Mamma och pappa bytte plats med damerna som satt närmast oss, så vi kunde sitta ihop. Tobias bästa kompis, spelar visa vid vindens ängar, så fint på klarinett, så mina ögon blir alldeles våta.  Det häftigaste idag var när 4 killar spelar trummor, vilket ös!



Jag har inte spillt, utan trädet har droppat på mig ;-)


Grabbarna med pavlova bakelser med jordgubbar!


Solen tittar fram, nu har vi riktigt fint väder.Men när jag stod och väntade på att Tobias skolavslutning skulle börja hade jag även Wool mix long cardigan i royal och en vit virkad sjal, brrr då var det kallt.


Så ska Tobias dra vinnaren i tävlingen om den fina klänningen, underkjol och sjalen som kommer från
Shop around the corner. Det rätta svaret, var butiken ligger och där även jag bor är KINNA. Några hade gissat fel, det var 30 lotter i asken, några hade länkat och då fått 2 lotter.

Så spännande!


Tobias drar en lott....



och

han

vecklar

 upp

 lappen!!!


den

står

det

JOSSAN!

STORT Grattis till dig!!!




Suddig bild, men namnet syns iallafall!!

♥♥♥

5 kommentarer:

  1. Grattis till Jossan!
    Jätte snygg combo , du klär verkligen i royal. Smaskiga bakelser ni smaskat på idag. Skönt att sommarlovet börjat, mina barn går några dagar till innan de får sommarlov.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till Jossan säger jag också!
    Och håller absolut med Marika om att du passar sååå bra i royal. Måste vara Odd Mollys allra finaste färg, och som jag vill ha den socken nu, har jagat den länge länge men inte lyckats... :o)
    Smarriga bakelser!
    Ha en fin kväll! Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis från mig med! (trodde först det var "vår Josanne") men givetvis lika roligt för Josann som vann!!!
    Snygg du varit dagen till ära! Förstår det har varit rörande i modersögat..
    Ha en skön helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Fina killar och jättefin outfit, även jag säger ett stort grattis till Jossan.

    kramar och trevlig helg!
    L

    SvaraRadera
  5. grattis till vinsten!
    Så du bor där då kan du ju vara på Skroten hur mycket som helst...nu blev jag avis....
    AnnaSC

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina