fredag 3 juni 2011

Min morgonpromenad

Gick hemifrån klockan 07:00 medans alla i huset låg och sov. Det var verkligen härligt ute och det var varmt! Jag har varit väldigt dålig på att gå promenader, får bli bättre på det. Jag gick runt delar av golfbanan.

Det stora vita huset är golfklubbens, Villa Valla!


Är det en matkällare tro? Full med läskiga gamla saker.

Häggån och lite golfbana

Lerahöölan (som vi säger på marbo), kallas denna lilla dammen. På rikssvenska blir det lerhålan.

Tja, undra vad denna stora busken heter, den blommar med vita blommor just nu.

Ha en fin dag!!


5 kommentarer:

  1. Visst är det underbart komma ut på morgonen för en liten promenad..! Försök göra det till en vana när du ledig o kan..ingen dum start på dagen! Sedan smakar frukosten så gott efteråt..
    Fina bilder, Sverige har vackra landskap!
    Hoppas din dag blir härlig o skön!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Så fint det är i mark - ska snart dit och hälsa på :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Annelie, mannen fixade frukost till oss på altanen. Ska försöka få till med morgonpromenad vid lediga dagar. För det var jättehärligt.

    Tigern, ska du till dina hemtrakter ;-)

    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Morgonpromenad låter inte alls fel. Undrar om jag ska ta mig ut i morgon?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Verkligen vackert runt där du bor! Har inte löst kommentars biten ännu men har mailat B. Jag lyckades få in besöksräknaren i alla fall. Kul! Tack för hjälpen. Kramis

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina