söndag 26 juni 2011

Mamma virkar sjal, till mig!


Det är blå himmel och sol när jag vaknar ;-) Vi parkerar i brassestolarna babblar och läser omvartannat. Så skönt att känna solens strålar värma kroppen. Alltså ingen outfit att visa idag!!

Det finns fläder på tomten i stugan och jag hade tänkt att plocka förra gången vi var där, men glömde det. Nu skulle det plockas, men dom var lite överblommade, jag skulle nog bara få ihop 80 klasar som räcker till 2 satser = en spann. Men Tobias kommer och han vill att vi gör mycket saft. Han och farfar tar fram en stege Tobias klipper blommorna, farfar håller steg och jag plockar och räknar blommorna. Vi får ihop 6 satser = 3 spänner som ska bli saft. Ska fixa detta senare ikväll.


Mamma kom förbi och ville veta hur jag ville ha det med sjalen. Jag berättar hur jag tänkt och hur lång jag vill ha den. Ska köpa lite mer beige garn, för det går åt en hel del. Jag funderar på hur/vad för fransar/flätor jag ska göra och vilka färger jag ska använda.


2 kommentarer:

  1. Vad fin sjalen kommer bli!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att se dig och dina fina pojkar idag!
    Jag blev lite shoppingtokig och köpte mer än planerat.....
    Sjalen ser ut att bli supersnygg - vilken snäll mamma du har!
    Kram!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina