tisdag 28 juni 2011

Min rabarberchutney!



Det är väl tredje gången jag kokar rabarberchutney i år. Den är så god, särkilt till grillat kött! Jag klarar mig inte utan den ;-) Hittade inte mitt gamla recept innan, fick ta något på nätet. Men igår kom jag på var jag hade det. Jag lägger ut receptet här om det är fler som vill prova.

Christinas Rabarberchatney
2 röda lökar
500 g rabarber
1,5 msk 12% ättika
0.75 dl vatten
5dl socker
1 tsk ingefära (gärna  en färsk bit)
1.5 msk curry
2 tsk salt
Skär rabarberna och hacka löken, koka ihop med ättika och vatten i 10 min. Tillsätt resten och kila ihop ca 30-40 min på svag värme. Med fördel kan man göra dubbel sats!!

2 kommentarer:

  1. Åhh det måste jag prova! Har massor av rabarber i trädgården. Du är väldigt pysslig i köket. Ser alltid så gott ut det du gör. Avis på dg som orkar baka så mycket bröd. Nu är jag också nyfiken på vad du köpte på Freeport! Visa oss!kramkram

    SvaraRadera
  2. Det är kul med nya matupplevelser..detta ska jag pröva när jag kommer hem!

    Ha det gott :)

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina