måndag 20 juni 2011

Letar efter en blomma!


Vi åkte till Träslöv trädgård, det är så fint och jag älskar att gå runt där och titta bland allt fint och alla växter. Det finns en blomma som heter ORMROT, namet låter inget vidare, men blomman är jättefin, påminner lite om rosenstav om ni vet hur den ser ut ;-) Synd de hade så jättemycket , men den fanns inte där så jag letar vidare! 
Vilken crasy GRÖN altanmöbel, måste provas ;-) Den är ful, men rolig!!!



Krisallkronan som pricket över i:et


En porlande bäck, med blommor och blad, i grönt!


                                   Denna gillade Gabriel, tror han sa det var något med Star wars.



Visst heter denna blomman bougainvilla.


Agapanthus heter väl denna blomman, det är latin, det svenska namnet är Africas blå lilja!


Vilken pelargon, I lajk!


Det bidde inget köp av växter. Men för att råda bot på "vill ha nya växter i min trädgård" grävde upp några små självsådda plantor  av rosa näva och blå kattmynta, i mina föräldrarnas stugas trädgård. Mamma var med och övervakade och sa den kan du ta ;-) Så nu ska jag planter hemma!


Kattmynta, kolla in jättehumlan!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Människa..vilken blogg du har! Som sagt jag hittade ju den häromdagen och surfade runt lite i gårkväll!!!! Känner igen dig både från butiken..och typ MM. Kul är det när man hittar någon från samma lilla håla som en själv!

    Oj, jösses vilken garderob du må ha. Alla kläder är lika fina! Känns som jag behöver uppdatera min egen ganska så rejält!

    Jag återkommer!

    Kram Anna

    http://coolaannna.blogspot.com

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina