måndag 3 januari 2011

En tjuvkik i vårt sovrum!

I höstas bytte vi sovrum med Tobias. Vi flyttade ner i sutterängen. Vi har det så lugnt och skönt här nere. Det bästa med byte är att Tobias sover hela natten i sin säng och det gjorde han aldrig innan.
Igår satte Niklas upp både knoppbrädan som jag loppat och hyllan Tobias gjorde i slöjden och då kändes sovrummet lite mer "ombonat" På knoppbrädan hängde jag upp Livingloving bara den är som en prydnad!

Jag gillar gamla saker, ja jag haft en moden avskalad tid emellan. Kommoden har min mormors pappa gjort. Tvättservicen har varit mormors mamma. Potatiskorgen kommer oxå från dem! Mattan har min mormor vävt till mig!

Kollade i mina skåp och hittade lite jox att sätta på hyllan. Nummerplåten har Niklas pappa haft på någon av hans bilar!

Det såkallade joxet!

Sängen och nattduksborden kommer från IKEA, dom vi köpte vi på 90-talet som har fått en omgång med den vita penslen. I korgen på nattduksbordet ligger alla mina Odd Molly tags. Några ligger i korgen och de andra är uppdelade i två olika Odd Mollypåsar, en med ros och den andra med fjärilen, för att ha lite ordnig på dem.

Potatiskorgen som användes i min mormors föräldrahem. 

Kramis

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Så roligt att kika in hos dig och vad hemtrevligt ni har det. Gillar också gamla saker och gamla korgar kan man inte få för många av.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  2. Mysigt med gamla fina saker med en historia bakom!!! Jag har också en gammal tvättservice i sovrummet, ärvd från min mormors föräldrahem. I botten på handfatet sitter det kvar en bit maskeringstejp där mormor skrivit att den ska tillfalla mig samt även en hylla... Hon gick runt och lappade saker mot slutet. Blir så rörd när jag ser lappen!
    Fint ni har fått det i sovrummet. Kan tänka mig att det är lugnt och skönt på souterrängplanet. Vi bor också i souterränghus men har kök, vardagsrum och arbetsrum på nedre plan.
    Glömmer aldrig när vi just köpt huset och visade upp det för min pappa. Han hade väl inte reflekterat över vad det var för typ av hus så när han gick upp för trappan och tittade ut fick han en chock när han insåg att det gick att gå direkt ut i trädgården...Han såg föör kul ut!"Vänta nu, jag gick upp för trappan, men nu är jag nere igen...", typ!!!! Vi brukar säga att vi har ett hus med tvåvåningsträdgård!
    Snyggt med plagg hängande sådär. Borde också ha en plats för det...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fint med gamla o hemgjorda saker! Det tycker jag väldigt mycket om! Framförallt när det har en historia bakom..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har ! Nu så blir jag sugen på den
    ljusblå liv.lov, jag har den röda bra passform tycker jag.
    Kram Pjollret

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina