söndag 2 januari 2011

Bort, bort med julen!!




Redan till advent kom dom första tomtarna fram hemma hos oss. Så nu var det skönt att ta bort julen. Bra att passa på när Niklas är hemma och han kan bära upp lådorna till  vinden. När jag grejade med julsakerna  åkte barnen skidor. Det finns jättefina spår på golfbanan och dit kan barnen gå själva. Härligt att var helt själv och fixa och greja. Niklas höll till nere i källaren. I morgon vill barnen att jag ska hänga med ut i spåret, men jag har så fasligt ont i baken, så det går INTE! 

Har kört 3 maskiner tvätt, på bordet ligger en hög rena Mollysar och luktar gott. Vad ljust och stort vardagsrummet blev när granen försvann ifrån fönsterhörnet!!

Idag fyller min pappa år!! Vi ska åka ner och fira honom ikväll. Var och köpte en våreld till honom. Det fanns inte så roliga blommor i butiken, ville ha något lite vårigt. Köpte faktiskt en likadan rosa till mig själv. Behöver något nytt nu när jag kastat alla hyacinterna.

Kraam Christina♥♥

Det kan hända att jag lägger in kvällen outfit när jag kommer hem, vi får se ;-)

3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att städa ut julen :-) jag hade tänkt göra det idag när jag kom hem från jobbet men tyvärr så blev det inte så men i morgon är jag ledig så då åker grejerna ut i förrådet igen :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Det brukar kännas härligt att ta bort alla julsaker..........men lite tråkigt också.......januari och februari känns som lite tråkiga mörka månader........men.......vi går ju mot ljusare tider.........och det känns ju bra.
    Ska jobba imorgon och gå upp 06.00.......hur nu det ska gå till???
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  3. Näpp, här kommer tomtarna upp strax före ju så de får bo kvar. Och jag tycker det blir så mörkt när ljusstakar och stjärnor försvinner, så de behåller jag också. Om några veckor är det lite ljusare och då duger vanliga lampor igen!
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina