fredag 13 augusti 2010

På Freeport!



Ville se vad Freeport hade fått in från förra hösten. Det var bara 30% rabatt, på just de kläderna Det fanns många fina (dyra) klänningar. Här provar jag Full emb sock dress, den skulle jag gärna vilja ha!




Mycket fint! Jag hoppas ni kan skymta vad de hade, kommer inte ihåg alla namn. Men Nobless jacket hängde där, de hade den i flera färger, men inga större än 2, kostade 3076.


Full emb smock dress, royal, den fanns i storlekarna 0 1 och 3. Den kostade 2306.50.


Philander blouse rose, kostade 1046.50


Ljuvliga klänningar, minns inte vad dessa hette. Jag provar först min vanliga storlek, men fick gå ner en storlek. Den kostade ca 2300kr.


Mums!!


Livalot blouse fanns i färgerna röd, rosa och svart. Priset var 1116.



Här provar jag 3an, i den finaste färgställnigen om ni frågar mig. Det var lite fjuttigt att bara ha 30% jag hade behövt minst 50% för att handla.

På vägen hem svängde jag in på *-boden i Hällinsjö, för att kika vad de fått in. Men det viktigaste var att fråga vilka färger de ska få in 327an. De får in i alla färger, tjoho, de ska ringa mig och jag ska dit och prova. (Om nu jag inte har snubblat över den någon annanstans). Vilket fall får de bara in en 4a i lite military, hon sa att färgen hette så!!
Kramar Christina ♥♥

19 kommentarer:

  1. Neeeej men gud - där är ju min drömklänning!!! Sidesaddle i Royal! Vilken storlek är det? Varför bor jag i Skåne.... Vet du om de skickar?
    Massa fint du provade!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha sidasaddeln ;) Ringde dit men hon hittade ingen sa hon =(

    SvaraRadera
  3. Mycket fint, men från den kollektionen tokhandlade jag så jag har redan det jag vill ha därifrån. Annars skulle det varit livsfarligt! Ja, och inte jättebilligt direkt, men är det något man verkligen letat efter så...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh där hänger ju en smock....min drömklänning men efter fonda köpet så har jag tyvärr inte ekonomi för att köpa en....skit åxå :-( Massor med fin du har fotat!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Håller med Sidesaddle är helt underbar... men dom skickar inte tyvärr! Tack för rapporten Christina! Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag var där i onsdags och då hängde bara en sidesaddle i stl 2 framme - den fick följa med mig hem :) Den är helt ljuvlig...
    Ring och kolla igen, dom fyller ju på hela tiden och det verkade som det kom in ganska mycket denna veckan -> dom kanske inte har hundra koll på alla plagg....
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  7. Oj då, vad mycket fint det fanns där då!! Fast 30% låter väldigt snålt! Minst 50% vill man ju..
    Vi hörs om drygt en vecka, åker till Mallorca imorgon bitti.
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Annelie: Ha det så jättebra på Mallis!!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  9. anna68: Vad kostade den? Grattis till ett kanon köp! :)

    SvaraRadera
  10. Får jag komma och bo i en av dina fickor? Så kan jag lätt följa med när du åker till Freeport och bara hoppa ur fickan när vi är framme. Jag lovar att vara väldigt snäll ;)

    SvaraRadera
  11. Fröken Abbe: :D Det är bara att hoppa i, jag tar inte Lotta lotta för den har så himla små fickor.
    Snygg klänning du har köpt!!

    Kramis

    SvaraRadera
  12. Vet du om de har kvar några saloon långärmade i stl 4 alls????
    Kram

    SvaraRadera
  13. *Jeanette* Den kostade 2096,50 kr, så det var ju inget superpris direkt (30% rabatt misstänker jag). Men jag kunde bara inte hänga tillbaka den efter provningen...
    Hoppas att du får tag på en också. Jag vet att dom lägger undan om man ber dom, men skickar tror jag inte dom gör. Känner du ingen som kan posta den åt dig isf?
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  14. anna68: Tack! Jag förstår att du inte kunde hänga tillbaka den. Hade den i chalk men det var absolut inte min färg. :( Drömmer vidare..... :)

    Christina: Kommer du ihåg vilken storlek det var på den du fotograferade? :)

    SvaraRadera
  15. Jeanette: Jag har på mig en 3a och den är lite stor.
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Mabimao: Kollade inte alls på saloon-serien, då de inte passar mig i storleken.
    KRAMIS

    SvaraRadera
  17. OK, tack! Ja jag har haft en 2:a och den räckte helt klart.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Varför bor man långt bort i Skåne... Så mycket fint. Du var riktigt skitfin i den royal smocken! Kram!

    SvaraRadera
  19. Hihi tänk att vi missade varandra =) Där fanns många godbitar jag hade kunnat dra hem av de du visar och jag höll både i den vita philandern och smock-klänningen men du lyckades inte fånga min höstgoding som ligger i påsen.

    (där hängde bara en enda sidesaddle igårkväll och den var INTE en fyra - minns tyvärr inte vilken storlek)

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina