onsdag 11 augusti 2010

Lavendelsockerkaka och Bubble dress!



Godmorgon!! Ett inlägg från mig på morgonen, inte illa!!
Jag gjorde fikalistan på jobbet och mailade ut till arbetskamraterna. Själv satte mig först på listan. Jag hade sett någon bild i en tidning på lavendelsockerkaka, så den bakade jag. Jag tog ett vanligt recept på sockerkaka och tog en rågad matsked lavendelblommor i, hoppas den är god.







Tog lite snabbt fram min Bubble dress, den har jag bara andvänt en gång tidigare. Jag hade sett den inne hos A-K och tyckte den var så jättefin. Idag har jag en spetskjol till så blir den som en klänning. Jag har storlek 2, men tycker ändå den är stor.




Ikväll blir det Mollyfika i Borås, som jag inte vill missa!!
Kramar!!

9 kommentarer:

  1. Så snyggt, hoppas jag får tag på den framöver.

    Sockerkakan ser smarrig ut, jag brukar baka Lavendel skorpor och det är gott.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Vad fin du var i bubble dress, den var ganska ratad när den kom. Men nu tycker jag att den är snygg, och inte minst sagt bekväm.

    Jag måste hålla med livet i byn, kakan ser god ut. Blir lite sugen på att baka. Jag äslkar lavendel! Lavendelskorpor är ju i en värld för sig själv. :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Bubble är så fin, en riktig gobit. Vilket du även har bakat. Verkligen en smaskig bild du läskar med så här på morgonen./K

    SvaraRadera
  4. Så fin du är i den!

    Den kakan är säkert jätte god. MUMS!!!

    Kanske kanske vi ses senare...

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Tina: Det hoppas vi på!! Kram

    SvaraRadera
  6. Tycker den är superfin!! och hade en själv men kände mig så stor i den så jag sålde den. Mums med sockerkaka! Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken smarrig kaka!!! Kanske ska ta och leta upp något recept med lavendel för vi har massor av de blommorna där hemma.

    Lika fin som alltid! Bubbles dress är jättefin på dig.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja ibland undrar man ju verkligen över storlekarna på vissa plagg? Vem hade de tänkt skulle ha storlek 4 i denna? Min är också i storlek 2 och galet stor. Samma sak med smockdressarna.

    Hur som helst så ser både du och kakan jättefina ut :-)
    Hoppas att du får en riktigt fin dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Jättefint! så fräscht....Ja vi ses väl ikväll då :-)
    Kram!
    /Peggy

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina