måndag 9 augusti 2010

Dagens med min nya sjal!


När vi passerade Höllviken såg jag den mysiga butiken Hem & Hav, här får du stanna för jag ska gå in! Det fanns massa fina saker. Men där hängde oxå Ester Elenora sjalar. Jag har länge tänkt att jag skulle ha en rosa. Jag älskar just rosa. Men när denna hängde där tyckte jag nog att den var mer lättmatchad än en rosa skulle vara.



Dagens består av:
#585 Bikette
#613 Poplin frilled blouse
Spetslinne från Cubus
Jeans från Wilma
Sjal från Ester Elenora
Träskor från Inga from Sweden



Efter jobbet åkte jag till Harrys i Kinna, ville kolla läget, när jag inte varit där på ett tag. Det fanns inte så jättemycket. Men där låg Alpaca mix long cardigan. Provade Vintage Chalk, som jag hade bestämt att jag skulle ha. Men gud där låg den i military, oj oj, vad fin den är, provar den och tycker den är superfin. Jag och tjejerna på Harrys, Sanna och Madde pratar fram och tillbaka vad passar till vad. Jag tycker military var så fin, men den i chalk skulle vara mycket mer användbar. Ta med dig bägge hem om du vill, sa de. Jag var säkert en timma där och provade och babblade, med de trevliga tjejerna.


Vilket svårt val, men det blev Vintage chalk, för jag har länge velat ha den färgen!


Rackarns snygg är Alpaca mix long cardigan, military!!

Kram Christina ♥♥

12 kommentarer:

  1. Men båda var ju så fina, hur ska man kunna välja? När jag är klar med sommaren ska jag ha en, om det finns kvar då vill säga...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Tycker du valde rätt färg på koftan! Ser också den vackra och användbara Poplin Frill-blusen kika fram bakom din snygga sjal - jag älskar min (Poplin Frill)! Just det - jag har lagt till dig i min blogglista nu - grymt kul att du startat blogg!!! Kram från Mollyista

    SvaraRadera
  3. Mollyista: Tack gumman, det är ju jättekul att blogga, jag fick en kick att börja blogga när jag var på Malmö-träffen, då de tyckte att jag och Åsa skulle börja. Först började jag och sen våga de väl Åsa inget annat heller ;-) för sen börjad hon med!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj det var inget lätt val för båda är väldigt fina på dig. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du valde helt rätt, den är så fin på dej./K

    SvaraRadera
  6. Koftan är fin i båda färgerna. Den i vintage chalk var snyggast ihop med Ester Eleonora-sjalen. Det är nog ett bra val, den passar ihop med det mesta. Kram!

    SvaraRadera
  7. Tycker du valde rätt även fast jag älskar military... den är mer lättmatchad den vita!
    Sålde precis min i rose....den var oxå fin!

    O sjalen är underbar har ju en rosa/brun, måste användas snart igen, var länge sen nu=)=
    kram

    SvaraRadera
  8. Båda kofterna är jättefina på dig men jag tycker att du valde helt rätt. Vilken storlek tog du på koftan?

    Supersöt scarf också :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Jag tog 3an, tycker den är stor i storleken.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Du passade fint i båda! Jag hade aldrig kunnat välja. :)

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Du passade så otroligt bra i båda färgerna, men man får fundera ut vilken man har mest användning för.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  12. Jag tycker du var kanon i den ljusa koftan! Jag har en brunrosa Ester elenora sjal och en likadan som du har är på väg. De är SÅ fina och passar till det mesta.
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina