söndag 15 augusti 2010

Fikatime!

Jag och barnen skulle fika lavendelbullar ute på altanen, men det fick jag göra själv. Barnen tittar på Avatar-maraton och kan inte missa något, så de tog in fikat. I den korta pausen tog Tobias ("min-mästerfotograf")några snabba kort.
Den goda jordgubbssaften har inte jag gjort, mamma gjorde 6 satser som jag ,och brorsan fick dela på, ja hon tog några flaskor själv så barnbarnen kan få dricka jordgubbssaft när de kommer på besök. När jag bakar lavendelbullar byter jag bara ut kanel och socker mot torkade lavendelblommor och vaniljsocker. Vad säger barnen om blommor i bullarna?? Lugnt de älskar dem!!

Igår var jag riktigt irriterad, på allt och alla, det är bättre nu! Barnen var jobbiga, de bråkade HELA TIDEN, jag fick reda på att jag inte kunde åka på Skåneträffen, Niklas är bara i stugan.( Jag och barnen är så lite som möjligt i den stugan för det funkar inte så bra där.)

Det är kvavt och 25 grader hos oss, regnet hänger i luften, kan det komma åska tro? Jag skulle behöva gå ut i trädgården och göra den lite finare, ogräset växer väldigt bra. Men regnet kanske är snabbare än jag!?





Dagens:
#481 Voile s/s blouse, chalk
#245 Appertaiser skirt chalk, (som inte syns)
Jeanskjol från HM

Kramar♥♥

5 kommentarer:

  1. Usch ibland känns det som allt går mot en, hoppas verkligen att din dag idag blir bättre.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Har hittat hit och passar på att lämna ett spår efter mig :).
    Lavendelbullar,,,hm det ska jag testa någon dag tror jag :), låter spännande.

    Hoppas din dag blir bra!

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrica och välkommen till mig ;-) Så kul med nykomligar!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. En del dagar är såna...det känner jag igen=)
    Vilken mysig altan och trädgård ni ser ut att ha! Jättefint=)


    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  5. ja usch vissa dagar är verkligen allt bara pest! Kunde inte tanta ändra sin födelsedag alltså*S*?
    kram!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina