måndag 16 augusti 2010

Cupcake och en tur till Gbg!


Oj, vad lugnt det varit på bloggen idag! Till att börja med har vi haft planeringsdag på jobbet. Mycket man behöver gå igenom /planera när man arbetar som förskollärare på en förskola.

Vad svårt det var att välja kläder när men skulle välja något med Cupcakeplagg i morse. Det blev min nya favoritklänning Mr Rogers beachdress, bäst att passa på att använda den för snart är det väl höst!? Under har jag Cupcake top i white. Den fyndade jag förra sommaren på A6 i Jönköping för halva reapriset, som hittat! Storlek 2 är det på den, för den är stor, tycker jag. Det var lite kallt, så det blev vita leggins och Biketten.







Vi satt och fikade i Göteborg. Passade på att byta om innan vi stack iväg, det blev: Full emb smock dress butterfly,i chocolate, Biketten, Dolce skirt i powder och Ester Elenora sjalen inte att förglömma vita leggins.

Vi hittade en secondhandbutik som hade ett bord med Odd Molly plagg och det fanns lite i skyltfönstret. Storlekarna på bordet är 0 till 2. Det fanns inga 4or i butiken men jag provade de två 3oran som fanns, bla en vit med rosa brodyr Summer of 2007, men bägge var för små. Detta var något nytt för mig att hitta OM på Second hand, spännande!! Den blå kappan med rosetten var storlek 2, ligger längst bak.


Jättesöt topp, men den var i storlek 0.



Tittade i "mina vanliga OM butiker" inne i Gbg. Inne på Kålle och Ada hade de kvar mycket på rean, provade Magnolin top, Lila mech med knappar där uppe, och lite annat som jag inte minns namnet på. Jo, jag provade Livingloving i rouge, i storlek 4a men den var mindre än min i lite blue, så den satt inte lika bara. På vägen ut hittade jag Fonda i cabare, som jag ville prova. Jag har ingen Fonda sen tidigare, men provade en i våras. Den var mindre nu kan jag konstatera. Jag är med i klubben vägra Fonda, näe, jag skoja, men det blir ingen Fonda, för mig. Jag är varm av mig själv, skulle inte funka att jobba i den för då jag skulle bli för varmt. Känner inte för att ha en sån dyr hemma mys klänning. Jag vägrar Fonda!!!


Kramar till mina Bloggvänner!!



9 kommentarer:

  1. Men du var jättesnygg i fondan i cabaret - så där tycker jag du ska fundera en sväng till! Kul med cupcake-tema. Jag har bara en enda faktiskt, men du har ju desto fler!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har en cupcake och den är storlek 2 så nu förstår jag varför vi inte kommer riktigt överens- fel storlek.

    Roligt verkar du haft:)

    kram

    SvaraRadera
  3. SÅ fin du är. Vad hette den second hand butiken och vart låg den?

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh jag som tycker Fondan är den perfekta jobbklänningen på förskolan. Men nu var det min sista dag i dag så jag får föra Fonda traditionen vidare på kommunhuset!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med OM i en second hand! Var det bra priser också? Fondan var fin, och med spetsen som kikade fram!

    SvaraRadera
  6. Åh men attsingen vad snygg du var i Fondan! Kanske på rea?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tina: Jag har letat och letat men hittar inte vad butiken heter. Den ligger inte så långt från NK när man går ut på Passagen!
    Fröken Abbe: Det roliga var att se gamla godingar man inte sett tidigare. Kollade inte priserna så noga, tyckte det var så häftigt bara. Ska helt klart gå dit nästa gång jag är i stan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh va fin du är och vilken söt sjal:-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härlig färg men jag känner som du med Fondor.

    KRAM

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina