onsdag 22 september 2010

Tack för inspirationen ;-)



Idag hade vi mobilen på ringning kl 5.00, tog den obligatoriska duschen. Blev lite inspirerad av A-K, Folen hade inte heller luftas här på ett bra tag, och en kofta så känner  man sig så fin. Tobias tog bilderna före kl 6.00 ;-) Idag började jag 6.15 och slutade tidigt. Jag hade planerat att gå på dropp-in och klippa mig. Det blev inte riktigt så. Jag skulle göra äppleringar som vi skulle torka, på jobbet. När jag skär äpple skvätter det upp i ögat, det blir irriterat kliar det blir det super irriterat. Det ser jätteotäckt ut så mina jobbarkompisar skickar iväg mig till vårdcentralen. Satt och väntade, ush det var jobbigt och lite oroligt, efter 1 1/2 timme fick jag komma in. Det fanns inte kvar något i ögat, skönt. Han kollade oxå så inte ögat var skadat och det var det inte. Det blir ingen bild på ögat för det var inget kul. När jag sitter i väntrummet kollar jag mobilen jag hade fått SMS, laptopen var färdig, YES!!!
Hem en snabbis för att sen åka iväg till Borås. Hämta ut laptopen, den kostade inget för det gick på garantin, härligt. Köpte en dokumentportfölj, som Tobias ville har + att han fick några nya stiftpennor. Nästa sak var att se om det fanns någon vinterjacka, som Tobias ville ha. I första butiken, Stadium, hittade vi denna fina jacka , för ynka 399:- och det är en Everest. Ordinarie pris är 799:- vi gick runt och tittade men det var denna som gällde!  


Tog en sväng förbi Jutaboden, provade Coolwool koftan i almost black, oj oj säger jag bara. Nu var rean på Odd Molly 70% rabatt. Kvar fanns Up to me ism, 3a, lite lilac, Annie Oakley Strap Dress, 3a blå, Magnolia kjol, det fanns två stycken den ena var en 2a minns inte riktigt den andra. Livingloving dress och lila silkesplagg. Jag hittade inte något till mig själv, men någon annan kanske kan fynda!! Ring och hon skickar!!

Kramar från en tröttis!!

12 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att vi kan inspireras av varandra :-)
    Du är superfin i FoL:en och Short Meshen. Nu satte du griller i huvudet på mig :-) längesedan jag använde någon av mina short meshar.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Short meshen passar ju till allt verkligen! Den perfekta tröjan! Jag använder min FOL för lite, har fått för mig att jag skulle använda en i vitt eller chalk oftare. Den i powder är lite svårmatchad till mina tröjor tycker jag!
    Otäckt med ögat, tur att det inte var något!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nena: Folen i powder och Meshen i chalk, det kan väl funka. Den har jag tänkt testa någon dag.
    A-K: Härligt att sno inspiration här och där!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Kanske jag skulle sno lite inspiration ifrån dig och ha på mig samma combo nån dag snart...? Det var en snygg combo - you look very nice!!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Superfint ihopa! Får nog ta och prova det en dag även om jag har lite svårare färger på mina plagg.
    Otäckt med ögat men skönt att få det kollat.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ush så otäckt med ögat, hoppas du blir helt återställd.

    Rea är ju underbart, fanns det något i storlek 0 och 1 kvar?

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset om Jutaboden. Kan hände att hon har ett plagg som jag söker så det är nog värt en signal...

    Otäckt med ditt öga, hur känns det nu? Att äpple skulle vara så farligt.

    Fin kombo du har idag! Fol känns alltid lite lyxig.

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Ingrid: Det fanns ett siden linne från typ förra året i royal och om du kommer ihåg vad Binas dotter köpte som hon visade på bloggen både linne och top, minns inte kanske mer siden plagg.
    Linaplina: Vitan är rödaktig och det känns lite ont.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Du är HELT otrolig på att minnas plagg ! Stor eloge till dej ! ☆
    Å skönt att reparationen inte kostade något :-)
    Du är superfin i din FOL ! Skulle du mot all förmodan se en sån när du är ute på turerna , i storlek 2 i chalk eller ja... det kvittar nästan ;-) Så får du jättegärna höjta till :-)
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  10. Jag kan meddela att detta inlägg orsakat värsta anstormningen på telefon till jutaboden. Jag ringde dit nu för att kolla ett plagg men hon hade flera före mig i kön... Du skulle ha viskat ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Linaplina: Ojdå, ja det fanns några godingar som bara hängde där, kul om dom kunde hitta ägare!

    KARAM

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina