lördag 4 september 2010

På väg till Skroten!


Idag håller vi på att tapetsera, eller det är faktiskt mest Niklas som gör det. Jag klistrar ibland ;-) Det blir så vitt och fint. Lite roligt att byta sovrum.
När jag var hos Maria häromdan och köpte underklänningen såg jag en fin gardin som hängde i butiken, en sån  skulle bli så fin i vårt nya sovrummet. Funderade på att en sån måste jag sy. Jag kanske kunde fota Marias gardin och försöka göra en likadan. Frågade Maria om jag kunde få fota den, då jag tänkte sy en. Jag fick gärna fota, samtidigt som hon sa att jag kunde köpa den på Skroten!!! Skojar du??? Åkte genast till Skroten, där fanns den och  mycket annat fint, hittade en fin lampkjol :-) och nya gardiner till vardagsrummet, vita knytbandslängder, med vita broderier och spets. Tog en tur till blomsteraffären och köpte nya krukväxter för nu ska det göras fint!!
(Får nog förklara, Skroten är en megastor tygaffär mitt i Tygriket, förlänge sendan hadlade de med skrot , därför det konstiga namnet.)
Var inte oroliga, jag har inte mollysar när jag tapetserar, såhär såg jag ut när jag skulle till Skroten, mm. Den rosa 329an är min andra mollys jag köpte, lite gravidvarning på den, men gillar den. Synd bara med alla kopior som finns på den, men min är såklart äkta.



Likadan gardin kommer att hänga i vårt nya sovrum!!
Tack för tipset Maria!

Kramar till er!!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin gardin!
    Blusen du har är fin - och så rosa dessutom :)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt gardin! Perfekt när det finns färdigt. Visst är det roligt när man gör om hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skroten är Sveriges bästa tygaffär, eller i varje fall en av dem...

    Har varit där några gånger så Skåning jag är (min kusin har ett torp inte så långt från Kinna).

    Där finns allt!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag tänkte vad jösses ska hon göra på skroten i så fina vita kläder. Såg för mig stora oljefläckar!
    Supersöt gardin. Du får visa upp sovrummet sen när det är klart! Vi har två omgångar tapeter som står och väntar i vårt sovrum. Hann tröttna på den första innan den kom upp och nu blir det väl lika illa med de nya...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Kristina ,
    Jag undrar vad knytgardinerna kostade. Skulle så gärna vilja ha dom i mitt sovrum. De är förtjusande.

    mvh Pia

    SvaraRadera
  6. Pia: Knytgardinerna är 2-pack och kostar 289kr.
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina