torsdag 23 september 2010

Hur syr dom?


Godmorgon!! Idag börjar jag sent skönt att ha lite extra tid på morgonen, efter dagen igår ;-) Ögat känns bra, men det är fortfarande lite rödsprängt. Tog fram min Blue skirt och tittade på den, jag är inte riktigt nöjd men sömmen. Funderar på att gå och lämna tillbaka den. Vad tycker ni, vad skulle ni gjort. Jag har inte tvättat den och den var så när jag köpte den ny i butiken här i byn.
Jag har på mig älskade vita Cupcake longtop och ett piontell white linne under för Cupcaken är både urringad och genomskinlig. Sjalen kommer från Bondelid.


Uppdaterat: Kjolen kommer att skickas till Odd Molly, så får vi se vad de säger. Butiken hade precis skickat iväg reklamtioner så jag har kjolen hemma tills de skickar iväg nästa gång. De får inte skicka förrän de har fått in 6 reklamationer.

Kramis

7 kommentarer:

  1. Trist min är likadan, den får vara så..
    Man får väl ingen ny för den verkar slut överallt... :(
    Älskar min.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Min är oxå sån... Det är inte första gången OM har kläder som är sytt dåligt eller har lite dålig kvalitet....
    Ha en fin dag!!

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är idag! Hoppas din dag blir lika fin som du är, kram :)

    SvaraRadera
  4. De har nog inte sytt dåligt. Det blir så där man man syr raksöm och fransar det sedan. Som ni ser är det två raksömmar för att säkra, Men: Eftersom raksöm inte håller sig "fast" såsom sicksack gör kommer det inte hålla i längden. Det är därför jag hävdar att OM borde sy en smal sicksacksöm, åtminstone som nr 2-söm, på sina kläder som de vill ska ha ett "rustikt" utseende. Då är nämligen rufset kvar men sömmen också....

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Nu "spammar" jag här: ursäkta. Menar att det som är dåligt är att OM inte själva förstår ovanstående (inte svårt att förstå, det här lär man sig redan i syslöjden...) och rättar till det. Trist

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Det ser lika ut på min kjol, jag är där och petar tillbaka sömmen för att den inte ska lossna helt. Älskar kjolen så måste ha den kvar, men håller verkligen med om att det är en kvalitetsbrist. =(
    Ha det gott och njut av helgen!
    Hälsningar/C.

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina