fredag 15 juli 2011

Sjalen är klar!!


Mamma har virkat och virkat (72rutor) och nu är den klar! Det började med att hon gjorde en filt till lille V. Hon hade massa garn över och undrade om jag ville ha en sjal, om jag ville?? ;-) Klart jag vill!! Så det blev samma färger som Vs filt, men jag valde att ha beige mellarn rutorna, på Vs filt är det svart. Igårkväll satt jag och flätade fransarna och fäste trådar. Ville inte gå och lägga mig innan den var klar.





Och så lite luktärtor! Som jag gillar!!

11 kommentarer:

  1. Så fin den blev, härligt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, den blev verkligen fin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å så fin den blev! Din mamma är verkligen duktig! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka..!! Otroligt fin ju!
    Ha en skön fredag o helg i semestertiden!
    Kram

    SvaraRadera
  5. You are very lucky! It´s so beautiful :)
    Hugs

    SvaraRadera
  6. Vilket jobb hon har gjort! Så fin:) Kram

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg!! Vilken duktig mamma du har, och du med förresten, som har fäst alla trådar och flätat. Det tär på tålamodet...

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilken duktig mamma! Fantastiskt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad fin den blev! Förstår att du är glad:)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk sjal! Cred till din mamma!
    Å luktärter, det är ett underbart barndomsminne. Mormor hade alltid såna.

    SvaraRadera
  11. Fantastiks vacker sjal och vilken snäll och duktig mamma du har.
    Kram Marika

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina