måndag 25 juli 2011

Vilken dag,

vilken dag! Den börjar lite mulen och det blåser massor, men sen kommer SOLEN! Vi tillbringade dagen på norra Öland, första stoppet är Neptuni åkrar.


Underbara vita kalksternar på stranden längs Trollskogen.


Vi gick på en stig som var 4.5 km lång och där på stranden låg ett gammalt vrak. 

Tobias försöker inte välta upp det, han kollar bara Gabriel som sitter där inne och läser vad  folk har skrivit.


Det fanns flera gamla ekar, som Gabriel gärna ville in i.  

Försäkerhets skull håller jag mig på utsidan!

Fyren Långe Erik, hua vad höjdrädd jag är, varför ska jag upp??

Hi,hi dasset som jag var tvungen att besöka.

Jag hade läst att det fanns raukar på Öland. Vad vi letade efter dom, det fanns inga skyltar. Hittade en grusvägen som gick från Sandvik till Jordhamn det var underbart vackert, där hittade vi raukarna!!


Idag blir det Borgholm, Solliden och slottsruinen!

6 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut. Tror bestämt det kan bli en tripp till Trollskogen idag i det mulna vädret :-)

    Ha det fint

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Så fantasieggande med ett vrak!! Kram Linsan

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Hihi, härligt att se hur du gick från tjockkoftan (som du förresten passar så himla bra i!!!) till lilla sommarklänningen! Fördelen med att vara på öar är att molnen ofta blåser bort! Vad vacker du fångade solglittret i vattnet. Låter som en härlig semestertur ni har!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka minnen korten väcker. Det var länge sen jag gick i Trollskogen och kom fram till vraket men mina barn lekte där och det var mysigt..men vi hade galet mycket mygg eller knott.

    Ha en bra vistelse på Öland :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej, åååh vad fin du är i den koftan .Vad heter den färgen. Mvh Lena

    SvaraRadera
  6. Lena, Färgen på Wilma mankiller är powder.

    Kramar till alla!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina