torsdag 14 juli 2011

Hittat lite smultronställen!

Igårkväll ville mamma visa mig Klasa hembyggdsgård, en liten bit utanför Varberg. Det var öppet i alla husen, i ett av hus satt de och vävde och spann på spinnrock. Det fanns en gammal kvarn och det växte stora ombunkar där, det är så fint, jag vet några som har gift sig just här.
Fika var uppdukat i det mysiga köket. Sen satt vi ute i trädgården och fikade och pratade och pratade. Solen sken och vi hade en jättefin kväll där.


Söta dasset!!


När vi åkte till Klasa, såg jag en skylt vid vägen, Bolsestugan, tänkte den tar vi på hemvägen! Åhh, vilken söt liten stuga ;-)


4 kommentarer:

  1. Hej där!

    Du är jättefin i nya fyndet. =)

    Jag har en brun spoiler i nyskick, storlek 3. Den är din för 450 inklusive frakt om du vill, hör av dig i så fall.

    Nu ska vi ta en vända runt Siljan, det försöker vi hinna med varje år. Man längtar ju liksom hem till Dalarna. ;-)

    Önskar dig och de dina en fortsatt fin sommar.

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Vill bara förtydliga att det är en spoiler underskirt, kjolen alltså och inget annat. =)

    Kram igen

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det såg ut och härligt med den lååånga fikastunden. Jag väntar hit min mamma idag och det ska bli mysigt att få rå om henne lite extra några dagar! (Ja pappa också förstås...)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken gullig liten stuga:) Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina