söndag 5 december 2010

Mina halsdukar *** Vi åker skidor!!!

Idag skulle vi äntligen få åka skidor, vi gjorde det mycket förra året. Killarna plockade ner skidorna från vinden. Jag letade efter underställ, raggsockar, mm. Röjde ut alla mina sjalar, i jakten på raggsockar, vek fint ihop mina Odd Molly halsdukar. Tog lite bilder, svårt för det är rätt mörkt därnere. Men visst blev det fint!!



När vi hade åkt 150 meter, hände det något med Gabriels bindning. Vi behövde en skruvmejsel att skruva åt skruvarna. Jag och Gabriel vänder tillbaka, med mannens kommentar att det finns nog inte någon mejsel i bilen. Jag krafsar lite i handsfacket, inget där. Vi väntar.......Gabriel letar i bilen, då kollar jag där reservdäcket ligger, där bland massa mojänger och molijoxer ligger en skruvmejsel. Här ska det skruvas. Med skruvmejsel i fickan åker vi iväg, kanske behöver man skruva igen. Men det gick bra!! Åker först 1,5km sen åker hela familjen 2.5km, ihop. Mina skidor var hala, kan inte skylla på någon då jag vallade dom själv. Ramlade i två backar, låg där och gapskrattade, vad kallt det blev på magen,*ler*.



Denna backen ramlade jag oxå i, det blev kallt  på magen när snön kom in ;-)

*Tomtens lilla stuga*

Ingen Molly så långt ögat kunde nå!


Har bakat lussekatter, kunde inte låta bli och knäppa en bild.

4 kommentarer:

  1. Mysigt det ser ut! Älskade att åka längdskidor förr, men nu var det lääääänge sen! Min man kommenterade faktiskt just idag att vi borde skaffa skidor! Vi bor nämligen precis vid fina skidspår, så det skulle bara vara att ta på skidorna hemma och sticka direkt ut. Synd att inte utnyttja egentligen! Vilken härlig hög med mollyhalsdukar - och lussebullar! Här har vi kalasat på varm smörgåsttårta, fika med lussebullar och mjuk pepparkaka OCH passionsfruktmoussetårta - allt enligt nyblivne 16-åringens orde! Mums!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Mysigt åka skidor o fikat efteråt kanske ännu mysigare.. Ljuvlig bild på dina halsdukar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det ser ju jättehärligt ut! Har inte åkt längdskidor sedan högstadiet tror jag, kanske dags att dra i gång igen....Fina halsdukar och fina bullar! Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina