fredag 10 december 2010

Fortsätter att prova!


I denna lilla söta butik var jag idag, den heter Jutaboden och ligger stax utanför Borås.
Någon som söker Up-to-me-ism dress, lilac storlek 3?? 70% rea?? Den hänger där och väntar!!
Grattis MollyB klänningen är verkligen jättefin!!



Håll i er nu, jag tror jag dör,  Ka-ching plain dress i vintage berry, storlek 4a. Känner mig som barbamamma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Denna klänningen som jag hade hoppats på, men den var lite för rak för bubbliga mig.


Provar Blueskires Tunic i red inne på Faith, älskar dessa färger, hade önskat att den var lite längre så den blir mer som klänning. Just denna modellen är stor så man kan med fördel välja en mindre storlek. Här provar jag storlek 3!


Dagens består av Mrs Rogers  Bech dress i rouge, Tailor Melton shawl coat och namnlös halsduk, men med nummer #537. Uppdaterat; den heter Crochet Knit Scarf


Det var jättemysigt i Borås!

Kram

4 kommentarer:

  1. Vilken söt liten butik... Det ser ut som en sån där liten tomtenisse-bod!!! Så tråkigt med Ka-ching dress :-( Jag har precis avbeställt min blåa hos Deepfling och när jag nu har sett den på tror jag att jag gjorde rätt!!!

    Tack för tipsen om "to-me-ism dress", lilac storlek 3! Jag har lust på en sån i blå men den lila är oxå underbar!! Vet inte om jag behöver 3 eller 4, provade en 3a i somras som satt perfekt, men man vet ju aldrig med OMs storlekar...
    Jag ringde butiken och de ska skicka den till mig!! Så super tack för tipset!!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilket litet litet gulligt hus! Ser ut som i en saga.. Tack för ännu en provnig! Den som varit finast är ju den du köpte, Timeless dress (heter den så..)! Den verkar så otroligt fin.
    Ha en mysig fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, nu kanske det går! Har haft så svårt att kommentera hos dig. Sidan hänger upp sig när jag försöker, men nu verkar det gå!
    Kul med provning och vilken mysig butik! Den ka-chingen verkar märklig i modellen, för det är fler som noterat att den sitter konstigt på har jag sett runtom på bloggarna.... Bra att veta. det blir en wrap istället för mig. Har blivit så bortskämd med fondans och deidres fina passform att det blir svårt att toppa...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så trevliga och serviceminded de är på Jutaboden!! Fantastiskt!! Jag tror att det kanske inte blir någon "to-me-ism dress" för mig trots allt.... Jag provade som sagt en 3a i somras som satt perfekt men med mitt dåligt flyt när det gäller OMs storlekar på det sista så bad jag dem i butiken att mäta den över bysten till mig och.... jag tror den blir för liten :-(
    Nu är jag jätte besviken :-(
    Får se om jag kan finna en 4a nån annanstans och gärna en blå (hade mest lust på en blå). Men tack för tipset!! Ha en fin dag!!!
    Kram.

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina