tisdag 28 december 2010

Magiskt vackert i Varberg!

Bitande kyla och ett helt fantastiskt syn mötte oss nere vid havet. Så vackert det var, allt var vitt, snö, is, istappar och en mycket vacker grå himmel. Ni som har varit i Varberg vet att det är kallbadhuset syns i bakgrunden

Vänder man sig åt andra hållet ser man fästningen.

Vi gick ner på Barnens badstrand.

Istapparna hängde under gångbron till kallbadhuset.

Stranden i Apelviken, det är helt magiskt.

Jäklar så kallt -8 grader är. Fort in i bilen (bastun). Man kan säga att det var inte det bästa val av klänning ;-) Men jag ville inviga den. Vill men vara fin får man lida pin!!

Barnen åker kana ute på isen i Apelviken.

Suck, det var verkligen vacket!!

Vi har haft en trevlig dag nere i Varberg. Det blev inte så mycket shopping, köpte bara muffinsformar, som kan vara bra att ha. Hittade en butik som sålde Chill Norway för halva priset. Den jag gillade mest, kändes nästan som en badrock och det var ju inte det jag skulle ha precis. Gick till Wonder och kikade provade några klänningar, är lite klänningstokig. Det var 30% på utvalda Odd Molly-plagg. Ärligt talat känner jag mig mätt på höstens Odd Mollysar.
Åt god mat Blå dörren. Sen åkte vi till stugan. Allt var bra där. Det var bara det att dörrskrället till den gamla delen av stugan gick inte att låsa. Jag satte mig i bilen (bastun) för jag frös så. Efter många om och men fick killarna igen dörrskrället, med hjälp av en häcksax, ja ni läste rätt häcksax!! I bilen hem säger jag till Niklas, den dörren är inte så bra. Då svarade han det är inget som är bra med den gamla stugan. Kul läge, INTE!! (Det finns en nybyggd del och en ny inglasad altan så lite är faktsikt bra, med stugan.)

Vad glad jag blev när jag kom hem och såg alla kommentarer jag hade fått, det värmer så i hjärtat.

Kraam Christina♥♥

2 kommentarer:

  1. Ahh vad härligt! Har bara varit just där på sommaren! Kul att se det i vinterskrud=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Har tillbringat ganska många somrar som barn i Varberg, på Getteröns camping! Nu var det länge sen men jag blir lite sugen när jag se bilderna. Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina