lördag 4 december 2010

Julshopping och julbak!



Outfiten idag är en rödrutig klänning från Lindex, Spoiler underskirt i red och gråa ullsturpor fråm OM. Fina Tailor melton shawl coat har jag luftat idag. Tog min nya halduk, ni har nog fattat att jag gillar den.


Sitter äntligen ner på rumpan med en kopp kaffe!! Hela familjen har varit med i byn och kollat i affärer och köpt lite julklappar. Vilken söt plychklänning jag hittade på KappAhl  till brorsdottern. Tänk om den funnits större storlek, då hade jag velat ha en sån. På Eriks hjälpen hittade jag ett par jättefina pjäxor till Gabriel för 35:-. Tanken är den att vi ska åka/gå skidor, (jag det går inte så himla fort), uppe vid Finnebostugan i morgon.


Samtidigt som jag bloggar håller jag på att baka pepparkaksmuffins, det funkar rätt bra. Uppepå har jag klickat på frosting med nystött kardemumma, luktar sagolikt gott. Någon som vill komma på fika? ;-)


Angående det jag skrev igår om Fuskbud, som jag inte tycker är okej. Säljaren som har auktionen med  klänningen jag var intresserad av, har ute 7 auktioner på Tradera nu, säljaren har fuskbud i 6 auktioner, leder 4 auktioner. Det har inte kommit fler fuskbud sen jag mailade och frågade, om detta. Jag har inte fått något svar, men det räknade jag inte heller med. Jag skulle inte buda hem något plagg där jag upptäckt att någon bluffbudar, jag skulle inte få någon bra känsla för plagget helt enkelt.

Kramar

15 kommentarer:

  1. hmmm..........va trist med bluffbud :(
    Men lite PARTY kanske??


    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    Välkommen att vara med :)
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna komma på fika!
    Vad fin du var idag (också)!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch då!
    Tänk om det är någon av klänningarna som jag budar på det förekommer "bluffbud" på.

    Är det klänningar i storlek 4:?

    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  4. Sofia: Det är flera klänningar i storlek 4a, en klänning i storlek 2 och en tjocktröja med en 3a.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag kommer gärna på fika, låter mumsigt:) Hoppas de slutar trissa upp buden nu, men det är väl bara någon annan som börjar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här har vi bild på bluffarna:
    http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5228043
    Mor och dotter driver tre butiker (Piteå, Västervik och Malmö),den som budat på de flesta av dessa auktioner bor i Västervik. Säljaren (som har samma nick som företagsnamnet), bor i Piteå. När man kollar upp båda dessa ser man ju att de säljer sina egendesignade plagg på T också.
    Jag tar också och anmäler dem!

    Jag hade gärna kommit på fika :-)

    Kram och trevlig lördagskväll!

    SvaraRadera
  7. A-K: Var inne och kollade, fy vad de bluffbudar på varandra, nu anmälde jag även bluffbudare nr 2.
    Ha det så bra själv!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja där finns bluffbudare på tradera tyvärr!:( En odd molly bloggare har gjort det samma till mig och det var tråkig... :(Så måste vara riktig riktig försiktig där ute på tradera...

    SvaraRadera
  9. Anonym: Jag har mina aningar. Mycket tråkigt :(
    Kram

    SvaraRadera
  10. A-K du är bäst och jag saknar dig enormt! Tänker på dej varenda gång jag köper en klänning ;-)

    Christina- jättebra att du tar upp detta för jag tror det är många som inte inser att bluffbud/budtrissning förekommer.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej ! Jag hade inte en aning om att det
    förekommer bluffbud, bra att veta.
    Fina bilder på dig i snön.
    Muffinsen ser smarriga ut !
    Kram Pjollret

    SvaraRadera
  12. Anne:
    Tack snälla :-)
    Kul att du tänker på mig! Jag tänker på dig också och hoppas att allt är bra med dig!
    KRAM

    Christina:
    Jag har också anmält dem båda två!
    Inte så smidigt att göra så när man har ett företagsalias.
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Christina: nu börjar jag bli alldeles nipprig för jag tror att dessa båda trixar m en klännig jag spanar på eftersom säljaren är den jag hittat med hjälp av A-K men skulle sååå uppskatta att få veta vilket/vilka nick du fått fram för jag tror jag listat ut ett genom att kolla budgivningen på "mitt" plagg men känner mig osäker. Om du inte vill lägga ut dem här i bloggen är jag jättetacksam om du mailar mig:
    a-kh@live.se

    A-K: allt väl och hoppas det samma gäller dig :-)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tack - jag anmäler också.
    Kram o sov gott!

    SvaraRadera
  15. Åh här dyker det upp massor av info! Jag hoppas att det är okej att jag belyser detta från mitt håll med länk till dig! FY f*n!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina