söndag 4 september 2011

Vad är nu detta?


Nu undrar du säkert vad detta är för skrothög, hi, hi. Eftersom jag har tröttnat på vår lampa från det stora gulblåa varuhuset. Jag bad Niklas hämta ner denna gamla lampan från vinden. Vi har haft den uppe tidigare men på en annan plats i vardagsrummet. Nu har jag putsat den, gillar inte riktigt guldfärgen, men nu känns den ren från gammalt putsmedel och damm. Nu ska jag låta den mörkna ifred.


Lite kuriosa, lampan sattes upp på 1920-talet när elektriciteten kom till min mormors barndomshem. Själv fick jag den av mormors syster, (som har bott kvar i föräldrahemmet,) i början på 1990-talet. Alltså en 90-årig lampa ska upp i taket, Niklas drog om elen, då på 90-talet, hoppas att det funkar. Måste leta efter fina lampor som ska hänga ner, passar inte med riktigt vad som helst, då glödlampan syns. Återkommer med bild när lampan är uppe!!

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Det kan vara så att i mina gömmor någonstans finns det passande lampor.
    Kram från Eva Solid

    SvaraRadera
  2. Det låtee alldeles underbart med sådana fina klenoder:)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jättefin tycker jag:) spännande att få se den på plats sedan!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  4. Eva, det är "bara" någon fin glödlampa jag ska försöka leta upp. Det skulle se helt tokigt ut med lågenergilamp!
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina