tisdag 13 september 2011

Award och en utmaning!

Igår fick jag en Award med en utmaning från CoolaAnnna, TACK!!! Tjejen som hittade till min blogg via Shop around the corners FB sida. Jag har inte FB, men Maria hade lånat lite bilder av mig och på den vägen är det. Jag hade faktiskt hittat hennes blogg men bara kikat in. Lite kul för vi bor i samma lilla by och vi jobbar inom samma bransch,  hon har en jättemysig blogg, som jag ofta besöker. Självklart antar jag utmaningen och svarar på frågorna!!

Varför började du blogga? Jag hade läst och följt bloggar läääänge. I början läste jag mest bloggar som handlade om inredning, först var det den moderna stilen sen övergick jag till lantligt och vitt.
Ett halvår efter att jag köpt min första Odd Molly så hittade jag till Odd Molly-bloggarna. Jag följde dom och kommenterade en hel del. Jag var med på olika OM-träffar och när jag var på Malmö-träffen sommaren 2010, så tyckte tjejerna på träffen att jag bara MÅSTE skaffa en blogg, Det gick inte så många dagar förrän Mollymera var född. Det svåra var att hitta på ett någorlunda bra bloggnamn. Mollymera betyder Odd Molly och mycket mera!! Minns när jag började, på mitt första inlägg hade jag 17 kommentarer. Kände mig väldigt välkommen i "Mollywood" ;-)

Bilden har jag lånat och den är från Malmö-träffen. För er med observanta ögon ser att jag i all hast i provrummet fick på mig klänningen bak-och-fram på, vilken miss!!

Vilka bloggar följer du? Jag har ett gäng på min lista. Måste nämna Bina, Mollybloggen som jag hittade först till, hade inte du haft din blogg så hade inte jag haft min ;-)

Pernilla och Bina på vår senaste fikaträff!

Vilken är din favorit färg? Kan inte säga en, gillar plommon/vinröd, rosa, beige/puder, brunt, grått och vitt!!

Vad har du för mål med bloggen? Jag tycker det är himla kul att blogga!! Det är väl därför jag håller på. Har lärt känna så många goa härliga tjejer via bloggen och träffar. Är den som gillar att skriva om det positiva sakerna som händer runt omkring mig.


Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför? Jag har aldrig varit i England, drömmer att få åka till London ;-)

Vilken är din favoritfilm? Tittar inte så mycket på film eller TV för den delen, så jag passar den frågan.
Nu skickar jag denna utmaning vidare till fem fina bloggar - absolut inget tvång utan bara om du känner för det!!

Fröken Abbe

En svensk tiger i Oslo

Linsan glädjeämnen

Hornsgatans ros

Hildes closet

9 kommentarer:

  1. Hi hi - vad kul! Tar tag i utmaningen i morgon för nu är det soffslappardags för trötta jag :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skoj, tack :) Jag svara imorgon! Roligt att läsa dina svar :) Kram L

    SvaraRadera
  3. London är underbart! Jag har varit där flera gånger och även haft med mig barnen. De pratar om de resorna än och till sommaren bär det iväg igen :)

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa dina svar! Kramkram

    SvaraRadera
  5. Oj då! Får se när jag kan ta tag i det, lite krasslig nu, så nu väntar sängen!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Oj, den måste man ju anta! Får bli imorgon, nu är det kvällen :-)

    Kram och tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  7. Hej Christina!
    Kul utmaning! London är fantastiskt, en riktig kärlekshistoria... Kram maria . O

    SvaraRadera
  8. London är underbart! Jag har varit där flera gånger och även haft med mig barnen. De pratar om de resorna än och till sommaren bär det iväg igen :)

    SvaraRadera
  9. Åh vad roligt. Jag ska absolut skriva ihop något.
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina