söndag 18 september 2011

Stövlar, parka och lite till ;-)


Mina fina stövlar som jag hittade på Knalleland igår. Visst passar de lika bra till jeans som till klänning. De står bara emot slask och värkar varma då det har ett ljuvligt pälsliknande foder.


Kärleksörten, har börjat blomma! Förr förra året fick jag en bukett av kärleksört, den stod länge och fick rötter, jag planterade ut den och nu har den blivit så fin!!



Igår införskaffade jag en ny jacka att ha på jobbet, (jag jobbar som förskollärare och vi får själva köpa det vi behöver när vi jobbar). Vi är ute mycket och jag behövde en bra jacka som klarar allt från regn/rusk/snö till köld, hittade denna parka på Intersport, parkan är vind och vattenavisande och känns varm och go. Svårt att få fram den rätta färgen, den är mer mörkröd, inte alls orangeröd.


Svamparna, kantareller och trattisar, som plockades igår. Som vid detta laget är stekta och väntar på att få bli en god svampsoppa.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin jacka! Den blir perfekt när kylan kommer...
    Här har vi också skördat en masa kantareller och trattisar :-) Vi kommer nog att steka en del till middagen ikväll, mums!
    Vi torkar gärna trattisarna när vi fått mycket, men det tar ju evigheter... (och luktar svamp i hela huset, barnen klagar...) Perfekt att ha och smula i såser i vinter!
    Ha en härlig söndag! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Nämen ohhh vilken fin jacka, och stövlarna också..jättefina !! Jag är också förskollärare !! Gick ut 1990 !! Men nu jobbar jag ju inte som det..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Har ni också studiedag på fredag? Vi ska in på bokmässan i Gtbg.

    Finfin jacka du köpt. Kom på att jag också måste köpa ny jacka.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Coolaannna, nej,nej vi jobbar som vanligt. Det kan nog bli en lugnare dag på jobbet, skulle jag tro ;-)
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Stövlarna såg himla gosiga ut:) Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina