söndag 24 oktober 2010

Molly i svampskogen och regnet det bara öser ner.






Tog med mig familjen ut i svampskogen en sista gång. Jag sa till dem att de skulle ta på sig stövlar och regnkläder. När är vi kommer till skogen ser jag att det inte var många som lyssnat på mig, det var typ bara Tobias som hade lyssnat. I skogen berättade Niklas att hans regnbyxor och stövlar faktiskt är kass, inte konstigt att han bara hade regnjacka på sig. Nästa helg ska vi åka och handla lite nytt, jag tror jag vill åka till Kungsbacka!!! Det fanns inte så många kantareller. Men vi hittade en blomkålssvamp! Jag har aldrig hittat en sån förut, vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Är det någon som har tips, ska man smörsteka?

Kram♥♥

4 kommentarer:

  1. Mysiga höstbilder från skogen!
    Vet inget om svamp måste jag säga...
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Mysigt med Molly i skogen! :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag gillar dom gröna torg-vantarna! Så fina! Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med skogspromenader i regnet. Önskade också att jag kunde lite mer om svampar, kan ingenting - tyvärr.
    Dessutom ogillar min man svamp starkt så här kommer det inte någon svamp innanför dörrarna

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina