onsdag 2 november 2011

Maileg tomtar och annat fint!


Bjuder på lite bilder som jag smög runt och knäppte på Fritsla tyglager på rasten idag. Jag fastnade för alla fina Maileg tomtar som fanns runtom i butiken, älskar dom, har några som bor hemma hos mig  ;-)


Fina rödvita Green Gate porslinet.



Dessa gardinerna fastnade jag för! Volangerna med rå kant är påsydda på juteväv. Tog en närbild oxå för de var SÅ fina. Skulle vilja ha dom i mitt kök nu i jul.




Fina kuddar, som jag gillar!


När jag skulle åka till jobbet i morse tänkte jag ta på mig Clinch scarf  om halsen, men den låg inte på hyllan i skjutdörrsgarderoben som den brukar göra. Tittade på jobbet jag har kanske glömt den där, men där fanns den inte heller. Började genast leta när jag kom hem, tänkte när hade jag den sist? Har jag glömt den i något provrum, hemska tanke, eller var??  Den måste vara i hyllan, det hjälpte inte att jag letade där 2 gången den finns inte där ändå, skit oxå!!! Sprang runt i huset och letade, i min garderob ser jag en intryckt mörk hög, drar ut den fina sjalen, härlig känsla ;-) När jag letade tänkte jag; är den borta köper jag en ny.

5 kommentarer:

  1. Åh my good så mycket snyggt, jag bara älskar Maileg.

    Det rödvita Green Gate-porsliner är också i min smak, har redan köpt 2 lattemuggar plus 4 till i matchande mönster.

    Det var mycket man skulle vilja ha på dina bilder, är sugen på att jula här hemma men håller mig än ett tag tror jag.

    Ha nu en mysig kväll!

    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Å, de har så mycket fint! Måste dit snart - abstinens!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad mycket fint! Jag har en del maileg men skulle gärna ha ett tomtepar modell större i minkökssoffa! Gardinerna var helläckra. Ska tipsa svägerskan om butiken hon har stuga + farmor och farfar i Väröbacka

    SvaraRadera
  4. Gardinerna gillar jag oxå, såg du möjligen vilket märke de var från?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh vilken fin butik...så fina saker, och gardinerna var ju verkligen toppen fina !! Tur att du hittade sjalen..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina