söndag 30 oktober 2011

Pyssel!!


Mormors gamla sockerkaksform blev en avdventsljusstake igår!
Anette med Lantlif hade en länk men en fin adventsljustaken av en kakform. Kom på att i skåpet har jag en sån form. Tänk om jag skulle försöka mig på att göra en sån adventssljusstake. Funderade lite hur jag skulle få fast ljusen i kakformen. Plan A var leta efter ljusstakar som passar, men jag hittade inga i byn, så då fick jag ta Plan B. Som var att fråga Niklas, om han kunde fixa bräda med borrhål, som passar till ljusen. Jag gjorde en mall hur brädan skulle se ut. Bad lite snällt och bjöd på fika, efter lite bedjanden så fick jag ut honom i garaget. Brädan satte jag fast med häftmassa. Gick ut till planteringsbordet och la på mossan, som jag har liggande i stora zinkbaljan. Så nöjd jag blev över vårt pyssel, nu får den vänta i 4a veckor på 1a advent.

3 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Men liiite tidigt, va? ;o)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev - vilket bra tips! Längtar så till advent att jag snart plockar fram allt pynt jag med :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad smart du var när du kom på att man kan lägga en brädbit i botten!!
    Jag brukar bara ha tjocka ljus i bakformar och då får det ju inte plats 4 st.
    Men jag hade fågel sand i mina när jag hade dem som adventsstakar och då brann dem ner i sanden om jag inte kom i håg att släcka vilket var bra i sig.
    Jag läser ofta här och men jag kommenterar aldrig. Gillar det du skriver för övrigt. Kanske beror det på att jag oxå är förskollärare "fniss" Ha det så bra.
    Hälsningar Mamma Mia

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina