söndag 23 oktober 2011

Härlig höstpromenad!


Idag fick jag med mig Niklas på promenad ;-)  Det var härlig ute, speciellt om man jämför mot igår, solen sken från en klarblå himmel. Det blev en långpromenad. Ån som fastnat på bilderna är Häggån. Jag gillar fota sjöar, åar, hav allt som är vatten, blir så bra på bild.   




Häggån i bakgrunden på ett annat ställe, nära vårdcentalen, för er som känner till Kinna. 


Det blev ett bullbak på förmiddagen, denna gången med vaniljkräm. Dessa är alldeles för goda, man kan inte bara ta en. Så här gör man; kavla först ut halva degen, sen brer man ut vaniljkrämen och sen sätter man på små bullarna på krämen. In i ugnen när de jäst färdigt. När de har svalnat skär man bullarna. Svårt att förklara, goda är de iallafall ;-)

3 kommentarer:

  1. Jättevackra höstbilder! Och kanelbullarna såg smaskiga ut :) Nu blev jag sugen :)) Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder:) Och fina bullar:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Tycker också om vatten i alla former. Och vilka mumsiga bullar :-)
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina