söndag 7 augusti 2011

Heldag på Skara sommarland!


Två bilar lämnade Kinna igår och åkte till Skara sommarland. Vi hade 2 mycket nöjda söner med mig i bilen hem, som vill åka dit nästa år igen.
När jag satt och väntade, tittade jag på fina tistlar. Någon som vet namnet på dom? Martorn heter tistlen, tack Sofia!

                                                

Roligt att åka nya vägar, vi åkte över Borås-Hökerum-Falköping för att komma till Skara. På hemvägen stannade vi där jag tyckte det var fint. Första stoppet var Gudhems klosterruin ;-)


Sen fick Blidsberg med Basta kvarn ett stopp. Jag måste fika här någon gång, vilket fint och mysigt ställe.



Idag regnar det och är grått, känns rätt okej att börja jobba imorgon efter 6 veckors semester.

6 kommentarer:

  1. så trevligt att du varit i mina trakter! Hoppas ni hade något mindre trångt än vi hade i torsdags, jösses vad folk det var då! men kul ändå! jag blev utnämnd till mes och var tvungen att rehabilitera mitt rykte genom att åka Nyagarafallet i dubbelring. men det var ju riktigt kul. andra gången lyckades ringen vänt sig så vi åkte baklänges, hjälp.... men jag är glad att det inte blev som för en kvinna i min ålder. först kom ringen, sen kom hon åkandes på rumpan! össes vad hennes barn skrattade....

    Ser ut som nån slags bolltistel, finns ju olika sorter med större eller mindre bollar....Jag har det i trädgården. så fina!
    kram

    SvaraRadera
  2. Den heter martorn och är klart odlingsvärd tycker jag! Finns i flera varianter även större och flikigare och i nyanser från silver till riktigt blå. PS visst är det kul med gamla saker! Kram

    SvaraRadera
  3. Sofia du är min klippa!
    Tack!!
    Nena, jag flabbar! Jag var badkruka ;-)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men såå mysigt och fint..och vad snygg du är, som alltid !! Jättefin !!
    Vad roligt att få se kuddarna nu hemma hos dig, såå fint du har det !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  5. Det har varit så härligt att följa dina fina semesterbilder..
    Jag börjar också att jobba i morgon..

    kramar

    SvaraRadera
  6. Kul å se hur koftan luftas :)

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina