måndag 1 augusti 2011

Vinbär och blommor!

 Efter saftkokning gick jag ut i trädgården. I vilken ända skulle jag börja? Tog tag i detta landet, där akvilejorna hade spridit sig i hela landet. Hittade växter jag inte sett innan för akviljejorna. Sen var det bara att plantera akvilejor lite här och var.

Mina barnarbetare, som plockar svartavinbär. De blev jätteglada för fikat, med nykokt rödavinbärssaft ;-)

                                       
När jag hade duschat, tog jag på mig Breathless dress och ett par bloomers. Skulle åka och köpa socker och lite blommor.

Det fanns inte så mycket roligt, så det blev 2 olika krysantemum, en vit på bordet och en mindre i royal till planteringsbordet.



7 kommentarer:

  1. Vilket fint planteringsbord! Vart har du hittat det? Fin trädgård! Annat än alla våra buskar som vi är i färd att ta bort. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har det!! Kram Linsan

    SvaraRadera
  3. Pernilla, det är loppat för nästan inga pengar alls!! Sen blev det vitt ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Å gillar också ditt planteringsbord! Härlig trädgård ni har;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  5. Hm..såg just mitt nästa projekt i ditt planteringsbord!

    Hoppas saften blev god!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. breathlessen hade jag också på igår.....Härlig blomsterprakt, påminner mig om att jag har några stackars perenner som står och vänta på plantering! äst att ta tagvi nu när det är så varmt!!!
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina