lördag 13 november 2010

Ruffle skirt ute i regnet




Idag är jag besviken och arg, som ett åskmoln. Alla dagar är inte ljusa, så är det för alla.
Jag och Tobias åkte iväg i ösregnet, vi skulle till loppisen, soptippen och mataffären. Nästan hemma stannade vi vid golbanan och tog några snabba bilder. Burr, det var blåsigt och det kom några regndroppar. Plockade några alkottsgrenar, gjorde lite fint på pianot hemma. Det är inte jag som spelar, men mannen gör det.




Jag har tvättat Lotta lotta coat och nu hänger hon och torkar.  Nu får hon vänta på våren.


Det är så kul att klicka in på kommentarer, och upptäcka att man fått flera nya kommentarer, sen sist. Extra kul är det med er "nya", som är här och lämnar kommentar. Utan er, är det inte kul att blogga!!! Jag har ändrat på inställningarna så nu kan även anonyma lämna kommentarer. När jag startade Mollymera, var jag orolig för att få negativa kommentarer, men jag har inte fått en enda. Känns kul när jag ändrade inställningen och ännu fler kommenterade. TACK!!!
Ikväll ska vi åka till svärföräldrarna, vi ska fira svärfar, på fardag, en dag i förväg. Hittar du på något eller blir det soffan?
KRAMAR

11 kommentarer:

  1. Men? Man blir ju nyfiken? Vad är det som gjort dig så besviken och arg?

    Den här lördagen går i trötthetens tecken..det jag orkar just nu är att tvätta en evig mängd tvättar....BLÄ vad trist det är !

    SvaraRadera
  2. Åh den kjolen har jag med, älskar den! Men kommer aldrig på vad jag ska ha till! Ser ut som att du har en enklare bomullstop?! Snyggt! Har du fler komboförslag till denna vackra kjol, tips mottages gärna, den behöver luftas!
    Kram till dig och hoppas att ilskan försvinner (men ibland måste man få vara lite arg)!
    /C.

    SvaraRadera
  3. Där ser du :)
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh ser att du fått tag på en underbart Melton minnsann- vad kul!! Den är fortfarande en dröm för mig....hamnar ju på T emellanåt men får aldrig tummen ur liksom=)
    kram!

    SvaraRadera
  5. C: Jag har en enkel Good T-shirt i cerise på mig, tänkte för mig själv att en svart enkel top skulle vara fint nästa gång.

    Fröken Abbe: Jag kan ju tacka dig för jag ändrade inställningen;-) TACK!

    Filippa: När den dök upp på Tradera tänkte jag DEN ska jag ha, jag lyckade men den blev dyr. Men den är värd varenda krona!

    Forbid me not: Jag kör oxå tvättmaskinen varm! Hela veckans tvätt. Jag var ilsken på mannen, men det känns lite bättre nu.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt att du har ändrat så jag som är anonym kan kommentera. Jag läser din blogg varje dag. Jag tycker du har så fin klädsmak. Det är också så spännande när du har varit på Freeport och ibland lägger ut bilder där ifrån. För då kan man ju alltid bege sig dit om det är något som man får syn på i dina bilder, trots att man har ca 40 mil fram och tillbaka ... :)

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  7. Jag läser också din blogg, nästan dagligen. Härliga färger du har en gråmulen dag (ser kallt ut!) Melton Coat är SÅ snygg...
    Här borta på andra sidan klotet ska det bli en tur till IKEA, behöver lite "svenskvibbar"så här en lördag i november!
    Kram,
    Runa

    SvaraRadera
  8. Nä så är det ju, alla dagar är upp och ner. Men efter regn kommer ofta solsken...

    Ser att ni har barmark, här ligger snön tjock och det är - 20 c ute. Vilken kontrast!!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  9. Skönt att höra att du är lite mindre arg nu! Men det är ju som du skriver, såna dagar har vi alla. Underbart härliga färger på dina bilder. Behövdes idag verkligen! Jag har sjungit hela dagen, gått hem i ÖSregn och möblerat om lite...
    Kram

    SvaraRadera
  10. Maria: Heeej!! Vad glad jag blir ;-)

    Runa: Vad kul att du kikar in till mig!

    Ingrid: Helt otroligt, snö och så kallt, tänk så olika det är i vårt avlånga land.

    Nena: Kul att du ska gästblogga hos Bina!! Ommöblering låter kul ;-)

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Jag har gått ner en storlek på Tutun, den är rätt rymlig. Fin i Ruffle skirten är du! Ha en bra kväll! Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina