torsdag 9 februari 2012

Grabbarna fick inte åka med bussen till skolan :(


Så här får det inte gå till, jag har läst så många gånger om barn som inte få åka med buss eller barn som kastas av tåget. Idag hände det mina grabbar. De hade månadskort och jag trodde det var sista dagen idag. Jag hade önskat att busschaffören sagt igår att det var det sista gången de kunde åka på kortet. Idag när Tobias skulle åka sa chaffören att det var för lågt värde på kortet, 8:30 och det kostar 12:00. enkel resa. Själva busskortet har en pant på 50:- som man kan åka på, det sa busschaffören inget om, det vet Tobias men han blev paff och glömde bort det. Tobias sa till Gabriel att det går inte att åka på korten. Det var bara för grabbarna att gå hem. De har 5km till skolan de cyklar när det funkar, men inte nu då. Blir så irriterad på denna maliga busschafför på linje 52 från Risäng 7.26 till Örby, som låter mina grabbar stå kvar i -9  gradig kyla, när de andra barnen åker till skolan. Ska barnen missa en skoldag för deras föräldrar missat med busskortet. Jag vet att det inte är något problem för panten finns och man kan åka på den.
Jag skulle låsa dörren när grabbarna kommer hemspringande. Jag skulle åka till jobbet, men fick åka till affären som inte öppnade förrän 8:00 fick vänta utanför i 20 minuter för att ladda busskorten. Jag kom 35 minuter försent till jobbet. Gabriels fröken sa till honom, -Det lät hemskt!!!!! Tycker oxå det är hemskt, att det får hända, Gabriel går i 4an och Tobias i 7an. Gabriel har bara åkt linjebuss till skolan en termin och har hjälp av brorsan. Jag vet inte om han hade nekat Gabriel, för de håller ihop och kunde inte Tobias åka med så åker inte Gabriel med.
Pratade med en kollega på en annan förskola i byn samma sak hade hänt hennes son idag!!!!

Nu kommer något KUL!!
Fick mail från tidningen Allt i hemmet, de vill låna en bild av mig som jag har fotat på en krukväxt och ha i tidningen. Det blev jag jätteglad för!

4 kommentarer:

  1. Vad skumt, trodde barnen åkte gratis skolbuss. Så tror jag det är där jag bor...

    Grattis till Allt i hemmet. Vad kul. Kan du inte visa bilden igen här :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Blir förbannad över en del vuxna människors beteende! Låta det dåliga humöret gå ut över skolbarnen! Utan deras körningar hade han kanske inget jobb,ggrrr..

    Kul däremot att Allt i hemmet kontaktade dig om bilden, grattis till det!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Var finns omtanken? Var finns medmänskligheten? Man skäms för att sånt här ens händer. Tur att det löste sig.

    Grattis till din nya bransch!! Heja heja!!

    kram och trevlig helg! Jag packar och drar ner till Malmö på bloggträff :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. För djäkligt! Ring din lokala tidning och belys det hela, inkl. tid och körrutt avseende "onämnd" busschaufför. Hjälper inte det..ring en lokal politiker som är mån om sina säljare .. det vill säga - DU! Inget är så förmånligt som att ringa en politiker i sådana här sammanhang.. det tar SKRUV! OCH busschaffisen får antagligen inte köra buss mer med sin inställning till "vanligt folk"! Tusenkramar för fantastisk blogg! Lämna inte det som hände dina fina barn obemärkt - TA STRID! Begär en OFFENTLIG ursäkt!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina