onsdag 22 februari 2012

Regnet det bara öser ner ...


..eller så duggar det. Nu är det svårt att klä sig när man ska ut på jobbet. Min tjocka regntäta jacka är förtjock nu när det är plusgrader. Vi är ofta ute 1 1/2 timme och då vill man vara torr och varm. Så idag blev set softshell och fleec. Jag har inga bra jackor, alla vill läcka. Det var bara dugg när vi var ute idag så jag klarade mig ;-) Så jag gick in och kikade i sportaffären. Finfin rea hade de på regnkläder, den Bruna Did**kson regnjackan betalade jag 299 för och Chin**k  regnjacka och byxa för 499 i färgen wild orchid. 3 regnplagg för 800 spänn, det kallar jag bra rea, det är vad setet kostat tidigare. Färgerna stämmer inte riktigt, det är mera färg = mörkare. i verkligheten. Den bruna åker med till jobbet och den andra ska jag ha hemma!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till bra köp! Har haft (o har) flera Didrikssons jackor för olika väder! Dom är helt outstanding, i både vått o torrt när man är ute på sina "expiditioner".
    Nu skall du se ni inte får en droppe på ett halvår eller så, fniss..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jäklar, vilka bra fynd! Jättefina!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina