tisdag 29 mars 2011

Vecka 11 var vi i Fjätervålen!

Härligt att åka slalom igen! Solen den sken ;-)

Grabbarna gillar slalom!

Lilla värmestugan i backen, där satt jag ofta och solade och hade det gott. Där åt vi ofta vår matsäck.

Vi behövde vila benen, då åkte vi till Lofsdalen. Vi (mamma, pappa, mormor och mina kusiners föräldrar)  hade en stuga där från1979-2004. Jag har varit där jättemycket på loven. Mycket slalom har jag åkt på Hovärken. Det var så roligt att återse Lofsdalen igen, det var mycket som hade hänt. 
I Karins sportbod skulle vi köpa biljetter till Våffelstugan vi skulle åka bandvagn dit. Jag hade tagit reda på att de hade Odd Molly, det fanns lite godingar på 30% rea. Det fanns en sak jag blev sugen på!! Till våffelstugan finns det inga vägar, skidor snöskoter eller bandvagn är det som gäller. Vilka goda våfflor vi åt, jag tog med hjortronsylt.  


I taket hängde det fina ljus-kronor, ström vad är det? 
Medans vi var i Våffelstugan funderade jag på Funovits scarf, som jag hade hittat i Karins sportbod. Nu hade jag funderat klart, den skulle jag ha!! Detta var dagen före min 40 års dag, så jag passade på att köpa present till mig själv!!
Sen kollade vi in backarna, där träffade vi  våra grannar, som vi visste var där ;-)


Vi firade min 40 årsdag med att gå till värdshuset och äta taccobuffe!

I stugan låg det gamla veckotidningar, i en fanns det en bild på ljuvliga Beatnik dress, tidningen var från 2008!!

Vi eldade i kaminen varje kväll, mys!!

Kramis

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig vecka ni haft!! Roligt med andra äventyr än man är van hemmavid.. Kul med tidningen i våffelstugan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Looks like you had a wonderful ski week with your family. This is a good way to embrace winter and not complain about the snow.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina