måndag 30 december 2013

Näst sista dagen på 2013!

Dagens som består av mina äldsta Please jeans som jag lappat och tröjan jag köpte hos Jencis, färgen är ljusljusrosa och den kommer från FAV! Den är kortare fram och längre där bak, jag har fått dra i den som jag inte behöver visa min mage :)
Vi var bjudna på nyårsfest, men det hände saker, så vi styrde om och nyårsfesten blir hos oss!! Så igårkväll satt jag framför datorn och letade recept :) Vad sägs om Chévretoast med pinjenötter honung till förrätt och svamp (egenplockadade kantareller) och parmensanöverbakad filé med potatisgratäng som varmrätt, efterätt tar gästerna med! Var och handlade maten innan alla andra gjorde det, det var lite uttänkt :)



 
Såhär blev vårt sovrum, vi har bytt tillbaka med Tobias! Vi har 4a garderober i sovrummet och jag har haft 2 men nu har jag fått 3, helt underbart. N hade bara 1 garderob i några års tid och insåg att det räckte! Ingen är gladare än jag!!! 
Mattan är en riktigt gammal hemmavävd trasmatta i samma färger som bäddsettet, tro det är min mormors syster Elin som har vävt den! 
Vi har varken målat eller att upp golvlisterna om det ser lite konstigt ut ;-)

 
Korgen har en gammal en gammal släkting till mig gjort, Erik i Storegården kallades han.
Den blåvita krukan fick jag av mamma (och pappa) i julkapp. Den har funnits så länge jag minns i mitt föräldrahem, hon visste att jag hade ett gott öga till den, så glad jag blev!

Här ser man lite hur fondväggen ser ut, lite som vit panel!

Bättre bild än såhär har jag inte lyckat med. Det är fransade knytband och 2 fransade volanger, längst ner klippte jag bara av dem så de kan få fransa sig!!
 
Vad vill jag säga med denna bilden? Att mitt hem ser ut såhär oxå!! Under julledigheten ska jag gå genom alla skåp i köket. Idag har Tobbe och N varit och lämnat mycket på loppis!

8 kommentarer:

  1. Cool tröja!
    Här blir det lugn nyårsafton och jag hade turen att vinna en nyårsmeny från favoritrestaurangen , så ingen ska ens laga mat. =)

    Önskar dig ett gott 2014!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helen, mys med de dina!! Vad skönt att bara få hämta festmaten :)
      Gott nytt!

      Radera
  2. Låter underbart gott! Själv gillar jag inte alls nyår, det blir till att härda ut.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du och smakrådet får en mysig nyår!!
      Gott nytt!

      Radera
  3. Tyckte mycket om gardinen men den går väl inte att få tag i..?
    Nyårskram o tack för din fina blogg:)
    s*tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade lite tur med gardinerna, på nätet finns de inte, du kan ha tur och hitta dom i butik.
      Blir så glad för dina fina ord :)
      Gott Nytt År!!

      Radera
  4. Sååå fin du är, och Gott nytt år på dig ! Kraaam Anette

    SvaraRadera
  5. Hej, krukan är finsk, Arabia, från 1930-talet. Jättefin!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina