torsdag 29 november 2012

Teknikstrul och rosväskan!

 
Tjohoo för nya rosväskan, Belle-etoile! Som kom till mig från en annan bloggare TACK Anna!
Nu är det inte längre kul att fota sig själv i  helbild, med vintervithud och svintohår, hua. Bokade klipptid hos min frissa, ska dit på fredag om en vecka.
 
 
Jag hatar teknikstrul, igårkväll upptäckte jag att min webbläsare på mobilen var puts väck, då visste jag inte att det var webbläsare den där "knappen" hette. Pratade med kollega på jobbet och förstod att jag skulle få lägga till en ny webbläsare, den gamla fanns inte att hitta. Jag kan verkligen inte sånthär. Gick till Berndtsons Foto och förklarar mitt megaproblem och klick klick vilken service jag alltid får där och inte känner man sig dum att man inte kan heller. Killen la in en ny webbläsaren, den bästa enligt honom, nu ska jag bara lära mig den ;-)
Efter ha fixat mobilen, kommer jag hem och ska sätta på laptopen, men ingen internetåtkomst. Vad konstigt, drar ut modemet, men det funkar ändå inte. Ringer N och då kommer jag på felet, vi skulle få snabbare bredband och då kunde det uppstå ett glapp. Nu hade jag hamnat i glappet, vilken otur!! Det blev soffläge och somnar så gott framför TVn. När N äntligen kom hem efter ha jobbat över fick han gå in på hans dator och trycka på några knappar för att få det att funka.
 

7 kommentarer:

  1. Ah, finfina väskan! Är nästan lite "avis" där.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är också sotis och vill ha den väskan! Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fin väskan är....Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Grattis till fina väskan.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  5. Älskar väskan! Vill ha den också!

    SvaraRadera
  6. Åhhh vilken fin väska !! Och det här med tekniken, det ska inte strula..vet du, måste fråga dig en till sak om picasa albumet, när jag raderar bilder där..måste jag då även radera de inläggen på min blogg ? eller räcker det med att radera i Picasa för att få mer utrymme ? Jag raderade en hop bilder i Picasa, de bilderna låg kvar i min blogg i alla fall..hur gör du ?raderar du bara i picasa ?
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat Anette! Bilderna försvinner, men kvar blir det svart där bilden suttit. (Det kan ta en tid innan bilden försvinner och blir svart). Så man måste in och ta bort svarta bilden med ett fråge-tecken på.
      Kraaam

      Radera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina